צעירים חרדים כבר מדווחים: קיבלנו הודעות על ‘צו ראשון’ ב-SMS

צה"ל שיגר היום, מלבד הודעות בדואר, SMS לטלפונים של צעירים חרדים ובהם זימון להתייצב בלשכת גיוס ל'צו ראשון' • הצווים נשלחו גם למי ששילבו לימוד בישיבה או בכולל לצד עבודה עם תלוש • כתב פוליטי: המון אנשים חשובים מבזבזים המון זמן חשוב. הציבור החרדי לא חי את האירוע
אריה ריבקינד
ט"ו תמוז התשפ"ד / 21.07.2024 20:35

גזירת הגיוס: צווי גיוס הגיעו הערב (ראשון) בהודעות SMS לצעירים חרדים עם זימון להגעה ללשכת גיוס ל’צו ראשון’.

הצווים נשלחו לפי שעה הם בעיקר לחרדים בגילאי 25, רווקים ונשואים – ובהם גם מי שחלק מהיום לומד בישיבה או כולל.

הצווים נשלחו כפי הנראה לפי תבחין של עבודה עם תלוש, גם לצעירים חרדים ששילבו לימוד בישיבה לצד עבודה. חלק מהם אף כאלה שעשו זאת בעבר ושבו ליום לימודים מלא.

כתב ‘ישראל היום’, יהודה שלזינגר צייץ הודעת SMS שקיבל בחור הלומד בישיבה ביישוב טלזסטון – וציין: מדובר בבן 25, רווק, שני סדרים בישיבה ליד ירושלים, עובד כמה שעות ביום.

ויש גם בן 19, למד בישיבה תיכונית חרדית, הגיש דיחוי, לומד בישיבת ‘איתרי’ שלושה סדרים ביום. עם זאת, היה עם תלוש שכר לכמה חודשים – מה שכנראה עלה בנתוני הביטוח הלאומי.

הבוקר שיגר צה”ל 1000 צווי גיוס לצעירים חרדים בגילי 18-26. במהלך השבועות הקרובים יישלחו עוד שתי פעימות של 1000 צווים במטרה להגדיל את מספר החרדים המשרתים בצבא לכ-4,800 חיילים עד הקיץ הבא.

יהודה שלזינגר כתב על התנהלות המערכת הפוליטית וצה”ל: “המון אנשים חשובים מבזבזים המון זמן חשוב. הציבור החרדי כלל לא חי את אירוע הגיוס. אף משפחה חרדית לא מתכנסת לדיון חירום ואומרת: ‘שימו לב, בג”ץ קבע, יולי אדלשטיין מנסח, קדימה, מי מאיתנו הולך לגבעתי?’. כלום. בקושי פטפוט קל בסעודת השבת, וגם זה במשפחות חרדיות שלא מספיק נזהרות בדברי חולין ליד היין, החלות והגפילטע פיש עם החזרת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות