החרם על בנק לאומי • ח”כים ואנשי תקשורת לצד ינון מגל: סתימת פיות

הפרשן עמית סגל: "זוכר עדיין ימים רחוקים שבהם סתימת פיות לאיש תקשורת בשל ביקורת על מפרסם גדול נתפסה כהון-שלטון" • גולדקנופף: "הניסיון של גופים רבי עוצמה, לסתום פיות של איש תקשורת בכיר עלול להיות מדרון חלקלק" • ארגון העיתונאים: "רואים בחומרה את השעייתו של מגל"
אבי כץ ואריה ריבקינד
ט"ו תמוז התשפ"ד / 21.07.2024 17:54

עיתונאי ופרשן חדשות 12, עמית סגל, פרסם היום (ראשון) פוסט בחשבון הטוויטר בו יצא להגנת המגיש ינון מגל שהושעה מוקדם יותר היום מתוכניתו היומית ברדיו 103fm – בשל החרם שהוביל על בנק לאומי, מפני שהבנק אינו מפרסם בערוץ 14.

סכל כתב: “זוכר עדיין ימים רחוקים שבהם סתימת פיות לאיש תקשורת בשל ביקורת על מפרסם גדול נתפסה כהון-שלטון וכפגיעה בחופש הביטוי. לפעמים אפילו היו מתכנסים על זה בצוותא ב’צוותא’”, ‘עקץ’ סגל.

בתגובה לרב אברהם סתיו, שטען כי מגיש הפטריוטים  קידם קמפיין החרמה מאפיונרי – כתב סגל: “ההחרמה המאפיוזית היחידה פה היא של בנק ענק את הערוץ בגלל סיבות פוליטיות של אדם שמעורב בקמפיין ואינו הבנק”.

גם  שרים וח”כים חרדים גינו את סתימת הפיות, לצד ח”כים ושרים מהליכוד והציונות הדתית.

יו”ר יהדות התורה, שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: “תקשורת חופשית וחופש הביטוי הם מנשמת אפה של הדמוקרטיה. הניסיון של גופים רבי עוצמה, לסתום פיות של איש תקשורת בכיר שמייצג השקפה ותפיסת עולם של ציבור רחב במדינת ישראל, עלול להיות מדרון חלקלק”.

יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני, הגיב: “לינון מגל יש דעות עצמאיות שאינן מושפעות מקמפיינים שמנהלים על דעות שונות מדעתו. סתימת הפיות שעושים לו מעמיד בספק רב את כל נושא חופש הביטוי במדינת ישראל. ציבור ענק מזדהה עם דעותיו בנושאים שונים ואני מחזק את ידיו”.

יו”ר ש”ס אריה דרעי: “ניסיון ההשתקה של עיתונאי מהימין רק בגלל הביקורת שהוא משמיע הוא חמור מאד, ופוגע לא רק בעיתונאי אלא בציבור ענק השותף לדעותיו. מול סתימת פיות אסור לשתוק. ינון מגל, חזק ואמץ!”

גם ארגון העיתונאים והעיתונאיות הגיב אחר הצהריים להשעיה של איש התקשורת ינון מגל מרדיו 103FM.

“אנו רואים בחומרה את השעייתו של איש 103fm, ינון מגל, בעקבות לחצים, לכאורה, של מפרסמים. אנו מגנים התנהלות זו בתוקף וקוראים להנהלת 103fm להחזיר את ינון מגל לעבודה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות