חשד לזיהום במים: צה”ל מתחיל בחיסון הלוחמים בעזה נגד פוליו

בעקבות גילוי שאריות נגיף הפוליו בבדיקות ברצועה: צה"ל החל במבצע חיסונים נרחב ללוחמים • הכוחות קיבלו הנחיות לשמירה על היגיינה • כ-300 אלף חיסונים הוכנסו לאוכלוסייה האזרחית בעזה

חיים טוויל
ט"ו תמוז התשפ"ד / 21.07.2024 13:43

צה”ל החל היום (ראשון) במבצע חיסונים נרחב של הכוחות הלוחמים ברצועת עזה נגד נגיף הפוליו המדבק בשתייה או מגע עם הפה במים נגועים. זאת בעקבות גילוי שאריות הנגיף בבדיקות דיגום שנערכו בביוב במקומות שונים ברצועה.

על פי הודעת דובר צה”ל, ההחלטה על החיסון התקבלה בתיאום עם משרד הבריאות, במטרה לשמור על בריאות החיילים ואזרחי ישראל. החיסונים יינתנו בהדרגה לכלל הכוחות המתמרנים, הן בסדיר והן במילואים, במסגרת ריענוני הכוחות.

מקורות בצה”ל מסרו כי החיסון הניתן הוא מסוג מומת, וחיילים שלא התחסנו בעבר יקבלו שתי מנות. עם זאת, הודגש כי חייל שיסרב להתחסן לא יחויב בכך.

בנוסף לחיסונים, במשרד הבריאות גם המליצו לצה”ל להורות לחיילים השוהים ברצועה לשטוף את ידיהם במים ובסבון תוך שפשוף הידיים לפחות ל-15 שניות לאחר יציאה מהשירותים, לפני הכנת אוכל ומגע בו, ולפני כניסה לאתרי מנוחה.

עוד המליצו לסלק בוץ מהנעליים, לנגב את הנעליים בבד רטוב לפני שנכנסים לאתר מנוחה, ולעשות את כל הדברים האלה, כולל החלפת מדים, כאשר הלוחמים יוצאים מרצועת עזה לשטח ישראל.

בצה”ל מעריכים כי הסיכון להידבקות הלוחמים נמוך, היות והם משתמשים במים מבקבוקים בלבד.

במקביל, צה”ל פועל להכנסת חיסונים לאוכלוסייה האזרחית ברצועה.

מתחילת המלחמה הוכנסו כ-300 אלף חיסוני פוליו לעזה, המספיקים ליותר ממיליון אזרחים. מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, עומד בקשר עם הקהילה הבינלאומית להכנסת מנות חיסון נוספות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות