אחרי שקרא לחרם על בנק לאומי: המגיש ינון מגל הושעה מ-103fm

מגל, המגיש את אחת התוכניות המרכזיות ברדיו 103, הושעה על רקע הקמפיין שהוא מנהל להחרמת בנק לאומי בגין סירובו לפרסם בערוץ 14 • ברדיו 103 טוענים כי ההחלטה התקבלה על ידי התחנה ולא בהנחיה מלמעלה • מגל: "בנק לאומי מתנהג כמו מאפיה. אנחנו לא נשתוק"
חרדים 10
ט"ו תמוז התשפ"ד / 21.07.2024 13:30

המגיש ינון מגל הושעה הבוקר (ראשון) מהגשת תוכניתו ברדיו 103, ובמקומו שובץ היום יהודה שלזינגר לצד עמיתו הקבוע ברק סרי.

לפי דיווח ב’דה מרקר’, הרקע להשעיית מגל מהגשת התוכנית ברדיו 103 הוא המאבק המסחרי שלו למען ערוץ 14 והחרם שהוביל מגל על בנק לאומי – מפני שהבנק אינו מפרסם בערוץ 14.

הצעד של 103fm נגד מגל מגיע לאחר שהמגיש מנהל בשבוע האחרון קמפיין הקורא להחרמת בנק לאומי – בגלל שהבנק נמנע מלפרסם בערוץ 14.

בנק לאומי עלה באחרונה בקמפיין נרחב שעוסק ברמת השירות של החברה. הקמפיין עלה בטלוויזיה, בדיגיטל, בעיתונות, ברדיו ובשלטי חוצות באמצעות משרד הפרסום מקאן אריקסון.

בגין סירובו של בנק לאומי לפרסם בערוץ, מגל ואנשי ערוץ 14 החלו לנהל חרם נגד הבנק.

ברדיו 103 טוענים כי ההחלטה התקבלה על ידי התחנה ולא בהנחיה מלמעלה.

עם זאת, בנק לאומי נחשב אחד המפרסמים הגדולים במשק ומקיים קשר אסטרטגי עם קבוצת ג’רוזלם פוסט של אלי עזור, שמחזיק גם ברדיו ללא הפסקה.  הבנק מפרסם באופן נרחב גם בתוכניתו היומית של מגל עצמו ברדיו 103.

לפי ‘דה מרקר’, ברדיו 103 אומרים כי הסיבות להשעייתו לא נובעות רק מהקריאות לחרם, אלא גם נוכח התנהלותו מול מנכ”ל 103 איתמר דרוקמן. המשמעות עשויה להיות כי ההשעיה אינה חד פעמית אלא בכזו שתימשך זמן רב.

מגל מסר בתגובה להשעייתו: “‏בנק לאומי מתנהג כמו מאפיה. אם מישהו חושב שהוא עדיין חי בימים שבהם התעללו בימין וסתמו לו את הפה, אז הוא טועה טעות גדולה. ימי הסזון והפנקס האדום חלפו. גם אם ינסו לסתום לי את הפה, ויסגרו לי את הרדיו, יש לי כמיליון עוקבים ברשתות החברתיות וכמובן את ה’פטריוטים’ בערוץ 14. הסוסים כבר ברחו מהאורווה.

“החרם על ערוץ 14 יישבר! אנחנו לא נשתוק מול בנק שעולה בקמפיין עם עומר אדם, ב-15 מיליון שקל בכל המדיות האפשריות ומחרים את צופי ערוץ 14. הם ישלמו את המחיר. וזו רק ההתחלה”.

בשבוע שעבר הודיע מגל בטוויטר כי הוא עוזב את בנק לאומי: “אחרי כמעט 40 שנה לא אהיה לקוח של בנק שמחרים אותי ואת הציבור שלי. בנק לאומי עלה לאחרונה בקמפיין ענק, בעלות של כ-15 מיליון שקל בכל המדיות האפשריות, חוץ מבערוץ 14. הפרזנטור שהם בחרו לקמפיין הוא הזמר עומר אדם, אני מניח שזה נעשה מתוך רצון להראות ‘עממיים’, כל ישראליים ואהובים. אבל כנראה שערוץ 14 הוא לא חלק מה’כל ישראליות’ של בנק לאומי, ושהצופים שלו לא מעניינים את ראשי הבנק”.

מאז ההודעה של מגל שיגרו אליו עשרות בעלי חשבונות בבנק לאומי צילומי מסך של בקשות העברת חשבונותיהם – חלקם עם מליוני שקלים בעו”ש –  לבנקים אחרים, ונראה כי החרם צובר תאוצה בקרב אנשי הימין.

מבנק לאומי נמסר ל’דה מרקר’: “הבנק לא פנה לאיש ולא לחץ על איש בנושא”. מרדיו 103 נמסר: “בנק לאומי לא פנה ל103, אנחנו לא מתייחסים ליחסים שלנו עם השדרנים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות