השר אמסלם לאנשי היועמ”שית: לא סובל אתכם, גנגסטרים

היועמ"שית דרשה להביא שוב לוועדת המינויים את מינוי אליעזר מרום (צ'ייני) לראש מנהלת הצפון • השרים תקפו והחליטו לאשר • נתניהו: "מעכבים אותנו מלעבוד, לעומת הממשלה הקודמת שנתנו להם הכול" • השר אופיר סופר: "שערורייה, הצפון בוער ומחכה לפרויקטור ואתם על מי מנוחות"
חרדים 10
ט"ו תמוז התשפ"ד / 21.07.2024 12:54

הממשלה אישרה היום (ראשון), בתום דיון סוער, את מינויו של האלוף במילואים אליעזר מרום (צ’ייני) לתפקיד ראש מנהלת הצפון – למרות התנגדות היועצת המשפטית לממשלה.

ב’כאן חדשות’ דווח, כי היועמ”שית טענה שישנם “קשיים משפטיים במינוי”, וכי נדרש להביא אותו שוב לוועדת המינויים.

השרים תקפו את עמדתה והחליטו לאשר את המינוי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את היועמ”שית בדיון: “מעכבים אותנו מלעבוד, עוצרים לנו מינויים. לעומת הממשלה הקודמת שנתנו להם הכול – רק אצלנו עוצרים. אנחנו דורשים ייעוץ שוויוני”

השר דודי אמסלם תקף את המשנה ליועמ״שית מאיר לוין: “אני אגיד לכם למה אני לא סובל אתכם. אתם חבורת גנגסטרים. את ראש רשות החברות אתם לא נותנים לי למנות, ועכשיו אתם תוקעים עוד מינוי – זה עובר כל גבול”.

השר אופיר סופר תקף: “שערורייה, הצפון בוער ומחכה לפרויקטור ואתם על מי מנוחות כי לא אכפת לכם”.

שר הפנים משה ארבל: “50 מליון שקלים מתעכבים במשרד הפנים מכיוון שהבאתי את זה כתוספת לצפון, והיועץ שלי לא מעביר בהנחיית גיל לימון, המשנה ליועמ״שית”.

השר ניר ברקת הוסיף: “גם אצלי במשרד הם מעכבים עבודה – רציתי לפטר את ראש רשות התחרות והם לא מאפשרים”.

מינויו של מרום הוכרז לראשונה ב-23 ביוני על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, יחד עם מינויו של האלוף במילואים יפתח רון-טל לתפקיד ראש מנהלת תקומה בדרום.

התוכנית לשיקום הצפון אושרה בסוף מאי בממשלה, עם תקציב של 6.5 מיליארד שקלים. היא כוללת הקמת מטה ייעודי במשרד ראש הממשלה וועדת שרים בראשות ראש הממשלה לקידום מדיניות כלל ממשלתית בנושא שיקום ופיתוח הצפון.

מטרות התוכנית כוללות הגברת הוודאות לתושבי האזור, סיוע בשמירה על ביטחון היישובים המאוימים וחיזוק הביטחון התעסוקתי. בטווח הארוך, התוכנית צפויה לעסוק בנושאים כמו חיזוק ענף התיירות, הקמת אוניברסיטה בקריית שמונה וחיזוק עסקים ומפעלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות