הפרשן צבי יחזקאלי: החכמה לנהל את המלחמה הלאה “כמו בשכונה”

חרדים 10
|
ט"ו תמוז התשפ"ד / 21.07.2024 10:45
הפרשן צבי יחזקאלי על התקיפה הישראלית בתימן: “אם ישראל תמשיך להכאיב לחות’ים בחוסר פרופורציה – הם ייזהרו. השכונה בוחנת אם מדובר בהבלחה רגעית”

צבי יחזקאלי, הפרשן לענייני ערבים של i24NEWS, מעריך שהמתקפה הישראלית נגד החות’ים בתימן הייתה צעד מפתיע, אבל כעת חשוב שיהיה לו המשך.

“זו מכה מפתיעה. לא בפרופורציה למה שעשו, וכך צריך להיות. צריך לשאול מה הלאה. כמובן שאפשר היה יותר. יש בנק מטרות גדול לחות’ים. החות’ים עשו כאב ראש לסעודים כבר למעלה מעשור, ולא תקפו אותם בצורה הזאת. יש כאן עליית מדרגה. מצד שני צריך לומר שהחות’ים תוקפים אותנו כבר מתחילת המלחמה, וישראל לא עושה דבר, אלא נותנת לבעלות הברית, לאמריקה ולבריטניה, לתקוף את החות’ים”, הסביר.

לדבריו, “כעת נפתחה זירה ולצד השאלה על מכת הפתיחה צריך לחשוב כיצד מנהלים את זה הלאה. איך ישראל תגיב. החכמה לנהל אותה כמו בשכונה. לפגוע בנקודות מכאיבות. לא רק נמלים, אלא גם מחסני נשק ומחסני כטב”מים”.

 

הוא הדגיש: “זו לא הפיכת שולחן. יש פה תשעה חודשים של עימות, רואים את עזה חרבה. התורים לדלק בחודיידה מקרינים למקומות אחרים. הם יודעים שהישראלי הוא שחקן רציונאלי, לא הופך שולחנות כל כך מהר. יודעים שיש פה יכולות. זה עושה רושם. השכונה היא לא רק מופע של יום אחד. אם ישראל תמשיך להכאיב לחות’ים בחוסר פרופורציה – הם ייזהרו. השכונה בוחנת אם מדובר בהבלחה רגעית, הם נזהרים במידה.

“בעלי הברית אומרים ‘חבר’ה סיימו את העבודה, בגלל זה חתמנו שלום’, הם קוראים לזה ‘הסכמי הגנה’. חות’ים זה איראן מבחינתם. מחיאות כפיים בלב, אבל גם התבוננות זהירה. החות’ים תקפו לא פעם את האמירויות, ובאמירויות יודעים שיכול להיות שהם חלק מהמשחק הזה. הם סומכים על ישראל”.