ממשל ביידן שוקל סנקציות גם על שרים? הדרישה של בן גביר מנתניהו

השר איתמר בן גביר רותח על הדיווח לפיו ממשל ביידן שוקל להטיל עליו ועל שר האוצר סנקציות: "ביקשתי מראש הממשלה להודיע לממשל האמריקני כי ככל ויוטלו סנקציות נגד שרים בממשלה - המענה יהיה במיטוט מוחלט של הרשות הפלסטינית"
אריה ריבקינד
ט"ו תמוז התשפ"ד / 21.07.2024 01:05

ממשל ביידן שוקל להטיל סנקציות על יו”ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ’, ועל יו”ר עוצמה יהודית השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

כך דווח ב-Axios מפי שלושה בכירים אמריקניים.

על-פי אותם גורמים, “בממשל האמריקני רואים בשני השרים הבכירים בממשלת נתניהו כאחראים לערעור של היציבות והמצב הביטחוני בשטחי יו”ש”.

הסנקציות, באם יוטלו, יצטרפו לשורת סנקציות שמדינות מערביות שונות וביניהן ארה”ב כבר הטילו על גורמים בכירים וארגונים שונים ביו”ש.

הפרסום מגיע על רקע פגישתם המתוכננת של ראש הממשלה בנימין נתניהו והנשיא  ג’ו ביידן בעוד יומיים.

השר לביטחון לאומי הגיב בחריפות על הפרסום: “הדיווח לפיו ממשל ביידן שוקל להטיל סנקציות עליי ועל שר האוצר הוא חמור. עצם הצעד של הטלת סנקציות נגד אזרחים ישראלים מצד הממשל האמריקני, שכבר החל, מהווה פגיעה חמורה בריבונות הישראלית”.

השר הוסיף ותקף את הממשל: “לא פלא שמי שמפגין פשרנות כלפי זרוע הטרור העולמית מטהרן, מממן משטרי טרור כמו הרשות הפלסטינית שמתגמלת במשכורות קבועות מי שרוצח יהודים, ומונע מישראל נשק חיוני להתמודדותה מול הטרור, מבקש להטיל עיצומים על מנהיגים ישראלים ש’חטאו’ בדרישה למלחמה נחרצת יותר נגד הטרור”.

בן גביר סיפר: “ביקשתי מראש הממשלה להודיע לממשל האמריקני כי ככל ויוטלו סנקציות נגד שרים בממשלה, ומדיניות זו אף תימשך נגד אזרחים ישראלים – המענה הישראלית יהיה במיטוט מוחלט של הרשות הפלסטינית, על כלל מוסדותיה וכלכלתה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות