סרטון התעמולה של טראמפ שובר את הרשת: מאות מיליונים כבר צפו

תומכיו של המועמד הרפובליקני לנשיאות מהללים את היצירתיות בסרטון שנוצר באמצעות טכנולוגיית בינה מלאכותית ומבוסס על סצנה מפורסמת מ'מטריקס' • המולטי מליארדר אלון מאסק הגיב בהתלהבות: "הכי טוב עד כה"
חרדים 10
ט"ו תמוז התשפ"ד / 21.07.2024 00:06

סרטון חדש שהפך לוויראלי בימים האחרונים מציג את הנשיא לשעבר והמועמד הרפובליקני במרוץ לנשיאות דונלד טראמפ בתפקיד ניאו, גיבור סדרת סרטי ‘מטריקס’, הנלחם בנבל ‘הסוכן סמית’  – הלוא הוא הנשיא ביידן.

לפי ‘ישראל היום’, בסרטון –  שנוצר באמצעות טכנולוגיית בינה מלאכותית (AI) ודיפ-פייק –  צפו כבר מאות מיליוני גולשים ברחבי העולם, נראית הסצינה המפורסמת מהסרט, רק שראשי הדמויות הוחלפו באלו של טראמפ וביידן. טראמפ נראה כשהוא בולם כדורים ומבצע תנועות לחימה מרשימות נגד ביידן, שתוקף אותו.

בסופה של הסצינה, כאשר טראמפ “מביס” את ביידן, ניתן לראות גם את פניהם של הנשיא לשעבר אובמה ומנכ״ל מטא, מארק צוקרברג, בתור עוזריו של ביידן, ‘הסוכן סמית’ המרושע.

בסרטון, הבעות הפנים והתנועות של השחקנים המקוריים הוחלפו לפניהם של הפוליטיקאים ומנכ”ל מטא.

 

המולטי מליארדר אלון מאסק הגיב בהתלהבות: “הכי טוב עד כה”.

לפי ‘ישראל היום’, בעוד תומכי טראמפ מהללים את היצירתיות שבסרטון, לא מעט אנשים העלו טענות כי מדובר בתעמולה מסוכנת, שכן הסרטון מנצל את הפופולריות של ‘מטריקס’ ואת נרטיב ‘הנבחר’ כדי להעביר מסר פוליטי מובהק בו טראמפ מוצג כגיבור שנלחם במערכת. התחושה שנוצרת היא של מאבק בין טוב לרע, המחזקת את הנרטיב של טראמפ כמי שנאבק ב”ממסד”.

בינתיים, הסרטון ממשיך להתפשט ברשת, כשגולשים רבים כבר יוצרים גרסאות משלהם ומשתפים ממים הקשורים אליו.

זוהי כנראה רק ההתחלה של גל תכנים דומים שצפוי להציף את הרשת לקראת הבחירות לנשיאות ארה״ב בחודש נובמבר הקרוב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות