‘כאב ראש’ חדש לנתניהו: ה’קווים אדומים’ לעסקה של 8 ח”כים בליכוד

מעבר להתנגדות של הציונות הדתית ועוצמה יהודית: 8 ח"כים - רבע מסיעת הליכוד - שיגרו איום מפורש לנתניהו, ובו התנגדות למתווה עסקה מופקרת • דורשים שכל החטופים ישוחררו בפעימה אחת וצה"ל לא ייסוג מהצירים המרכזיים ברצועה
אריה ריבקינד
ט"ו תמוז התשפ"ד / 20.07.2024 23:37

ערב נסיעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לארצות הברית: מול עסקת החטופים הנוכחית מתגבש איום משמעותי מתוך מפלגת השלטון, כאשר שמונה חברי כנסת מסיעת הליכוד, המהווים כרבע מחברי הסיעה, פרסמו הודעה חריפה המביעה התנגדות לתנאים המוצעים בעסקה.

חברי הכנסת מהליכוד החתומים על ההודעה הם: עמית הלוי, חנוך מיליבצקי, דן אילוז, משה סעדה, אריק קלנר, שלום דנינו, טלי גוטליב וניסים ואטורי.

במכתב ששיגרו לראש הממשלה נכתב:

אנו חברי סיעת הליכוד הח”מ מחזקים את ידיך לקראת נאומך מול שני בתי הנבחרים בארה”ב. אנו בטוחים שכפי שעשית בעבר ובמשך המלחמה, תייצג נאמנה את צדקת דרכה של ישראל במלחמתה כנגד כוחות הרשע של האסלאם הראדיקלי שסביבנו ותמשיך לעמוד איתן על האינטרסים הלאומיים של מדינתנו, מול כל הלחצים מבית ומחוץ.

נוכח הלחצים של גורמים צבאיים, פוליטיים ובין-לאומיים, אנו מבקשים להבהיר את הדברים הבאים – אותם הדגשת גם בנאומך האחרון בכנסת:

1. המחויבות שלנו להשבת חטופינו הביתה היא מחויבות מוסרית עליונה. לכן מוטלת עלינו חובה להעצים דרמטית את הפעולות ההתקפיות ואת השליטה הצבאית ברחבי הרצועה. הדרך האפקטיבית היחידה להחזרת חטופינו היא הכנעה צבאית של החמאס, שתתיר לו לשחרר את החטופים במסגרת מה שהוא מכנה ‘הודנא’, כפי שקרה בעסקה הראשונה.

2. בנסיבות הנוכחיות כל הסכם שאין בו החזרה של כל החטופים, בלי חלוקה לפעימות, גוזר על שאר החטופים החיים גזר דין מוות. לכן, בכל מקרה אין לקבל בשום אופן, הסכם שאין בו החזרה מלאה של כל החטופים.

3. הסכם שיכלול נסיגה של כוחותינו מצירי השליטה ברצועת עזה, הינו למעשה תבוסה מוחלטת במערכה. כיון שהוא יביא בהכרח לשיקום היכולות הצבאיות והשלטוניות של האויב וחזרתו לעמדות התקפה על תושבי העוטף ועל כל רחבי המדינה.

4. הסכם שיכלול את חזרת האויב לצפון רצועת עזה, הינו הפסקת המלחמה בפועל. הוא יביא לחזרת הירי על שדרות והעוטף ויבטל למעשה את ההישגים שהושגו בדם חיילינו. לשם הסרת האיום שיווצר שוב, נידרש להתחיל את המלחמה מהתחלה, כאילו לא היתה.

5. ואחרון – הסכם שכולל שינוי כלשהוא בשליטה הישראלית המלאה והמוחלטת של חיילי צה״ל במעבר רפיח ובציר פילדלפי – מכרם שלום ועד הים – יוביל בהכרח לטבח הבא.

ההצעה של הרמטכ”ל כאילו גורמים בינ”ל ואמצעים טכנולוגיים יכולים להוות חלופה לשליטה צבאית ישראל, היא הצעה הזויה, המלמדת כי הלקחים הכי בסיסיים מה-7.10 לא הופקו בקרב הפיקוד הבכיר של צה”ל.

רוב מכריע בציבור הישראלי מחזק את ידיך, להבהיר לממשל האמריקאי ולעולם כולו עקרונות אלו. אם לא ננהג כך, אנו עלולים למצוא את עצמנו חלילה עם אלפי חטופים והרוגים בהתקפות הטרור שיבוצעו בעתיד על ידי אויבינו שבעזה וגם על ידי האחרים סביבנו, שמביטים מהיציע ובוחנים את התנהלותנו ותגובתנו.

עקרונות אלו מהווים מבחינתנו גבולות גזרה וקווים אדומים ברורים של הקואליציה שלנו. היא נבחרה כדי לשמור על זהותה וביטחונה של ישראל ולכן לא נוכל לחצות אותם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות