גורמים במערכת הביטחון: ישראל צפויה לתקוף על אדמת תימן

האם תתרחש תפנית ביחסה של ישראל למורדים החות’ים בתימן? • גורמים במערכת הביטחון: "מול כישלון מדינות הקואליציה לטפל בחות'ים, ישראל צפויה לתקוף לראשונה על אדמת תימן" • גלנט בעוד איום: "מערכת הבטחון ותבוא חשבון עם כל מי שפוגע במדינת ישראל או משלח טרור כנגדה"
חרדים 10
י"ג תמוז התשפ"ד / 19.07.2024 16:08

הכטב”ם המתאבד ששיגרו החות’ים מתימן, שהצליח לחדור הלילה (ליל שישי) לשטח ישראל והחריד את כל גוש דן בפיצוץ עוצמתי – עלול להוביל  לתפנית משמעותית ביחסה של ישראל למורדים החות’ים בתימן, המשמשים כמיליציית פרוקסי של איראן.

לשכת ראש הממשלה הודיעה היום כי נתניהו התעדכן בזמן אמת, כבר במהלך הלילה, באירוע. עוד הודיעה הלשכה כי ראש הממשלה סיים היום  הערכת מצב ביטחונית טלפונית, בהשתתפות ראשי מערכת הביטחון.

הלל ביטון רוזן, הכתב הצבאי של ערוץ 14,  דיווח היום כי גורמים במערכת הביטחון מעריכים שבעקבות המתקפה מתימן, והכישלון של מדינות הקואליציה בטיפול במורדים החות’ים – ישראל צפויה לשנות גישה, ולהגיב למתקפה גם על אדמת תימן, לראשונה מתחילת המלחמה.

לאחר כמעט עשרה חודשי מלחמה, בהם החות’ים שיגרו מאות טילי שיוט וכטב”מים לעבר  הדרום, הפעם מדובר בעליית מדרגה מבחינת ישראל.

לפי הדיווח, במערכת הביטחון הבינו כי הקואליציה של מדינות המערב לא יכולה לטפל לבדה באיום שמציבים החות’ים, והגורמים אומרים כי הגיע הזמן שישראל תיקח את עתידה בידיה – ותגיב על אדמת תימן.

שר הביטחון יואב גלנט קיים גם הוא הערכת מצב בעקבות אירוע חדירת הכטב”ם לישראל, והמשיך באיומי הרהב שהוא נושא במהלך חרבות ברזל: “למעלה מתשעה חודשים שמדינת ישראל נמצאת במלחמה בדרום, בצפון ובגזרות נוספות. שנת 2024 היא שנת מלחמה בה עלינו להיות ערוכים לכל תרחיש, בכל הזירות, בהגנה ובהתקפה. מערכת הביטחון פועלת כדי לחזק מיידית את כלל מערכי ההגנה, ותבוא חשבון עם כל מי שפוגע במדינת ישראל או משלח טרור כנגדה”.

לפי ערוץ ‘אל-ערביה’ הסעודי, הכטב”ם התפוצץ בתל אביב כחלק ממתקפה רחבה יותר של החות’ים לעבר ישראל. לפי הערוץ, החות’ים שיגרו חמש מטרות אוויריות – ארבעה כטב”מים מתאבדים וטיל בליסטי אחד. כטב”ם אחד התפוצץ בתל אביב, ושאר המטרות הופלו בדרכם בידי האמריקנים.

דובר צה”ל, תא”ל דניאל הגרי אמר היום בהצהרה לתקשורת: “במהלך האירוע, לא הופעלה התראה ואנחנו עדין מתחקרים לעומק את האירוע. לאחר תחקיר ראשוני שביצענו, ומהממצאים בזירה ובמערכות הצבאיות, עולה כי מדובר בכטב”ם מדגם צימאד 3, להערכתנו הוא הגיע מתימן עד לתל אביב. צימאד 3 הוא אמצעי לחימה איראני שעבר ככל הנראה שדרוג להארכת הטווח של הטיסה”.

מקור ישראלי אמר לערוץ ‘אל-ערביה’ הסעודי כי “בישראל בודקים אם מתקפת הכטב”ם הלילה כוונה לשגרירות האמריקנית. כמו כן, נבחנת תפקידה של איראן בשיגור הכטב”ם. בתיעוד שנראה הכטב”ם מגיע מכיוון הים, אפשר לראות אותו חולף סמוך למבנה השגרירות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות