“תקלה עולמית”: קריסת מחשבים בבתי חולים, חברות תעופה ובנקים

בעקבות נפילה של מערכות CrowdStrike: פגיעה נרחבת בפעילות גופים ברחבי העולם • המערכת שנפלה אמורה להגן מפני תקיפות סייבר • במשרד הבריאות עדכנו: התקלה משפיעה על בתי חולים ועל שירותי הבריאות בארץ • נפילות מחשבים גם בדואר, בנקים וחברת חשמל.
נוחי גולד
י"ג תמוז התשפ"ד / 19.07.2024 09:49

תקלת מחשוב פגעה הבוקר (שישי) במערכות שונות ברחבי ישראל – ובהן משרד הבריאות, 15 מרכזים רפואיים, קופות חולים,  חברת חשמל, בנקים, דואר ישראל ועוד – לצד חברות תעופה, נמלים – וגם רשת טלוויזיה.

מבדיקה ראשונית עולה, כי המערכת שנפגעה היא CrowdStrike EDR, שאמורה להגן על מערכות גדולות מפני תקיפות סייבר.

משרד הבריאות עדכן כי “תקלה עולמית נרחבת בשרתי מחשבים משפיעה על בתי חולים ועל שירותי בריאות נוספים. יש לציין כי זו איננה מתקפת סייבר אלא תקלה באחת התוכנות שמובילה לנפילת שרתים ומחשבים. המשרד פועל מול החברה העולמית על מנת לטפל במהירות בתקלה”.

אחר השעה 11:00 שערי צדק חזר לתפקוד מלא.

בנוסף לבתי החולים, התקלה במערכת משפיעה על גופי חירום נוספים בארץ, בהם גופי כיבוי. בחברת החשמל מעדכנים כי לא ניתן ליצור קשר עם מוקדי 103. במקרי חירום בלבד, ניתן לדווח דרך הפייסבוק של חברת החשמל.

תקלת המחשוב משפיעה בין היתר גם על המערכות בנמל התעופה בן גוריון וכן על שדות תעופה בארצות הברית, שם נרשמו עיכובים והשבתת טיסות, לאחר שמנהל התעופה הפדרלי בארה”ב משבית טיסות רבות בשל בעיות תקשורת.

כתואה מכך, כל הטיסות של חברות התעופה האמריקניות הגדולות, בהן דלתא, יונייטד ואמריקן איירליינס, קורקעו.

על פי מערך הסייבר הלאומי, מדובר בתקלה טכנית עולמית שמשפיעה על מערכות טכנולוגיות רבות ברחבי העולם, ושהתופעה אינה ייחודית לישראל. עוד צוין כי חברת הטכנולוגיה CrowdStrike הוציאה הבוקר התרעה טכנית בנוגע ל”בעיה משמעותית” המשפיעה על מערכות Windows ברחבי העולם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות