טראמפ באיום על חמאס: כדאי שהחטופים יחזרו לפני שאחזור לבית הלבן

הנשיא לשעבר נשא נאום מיוחד בוועידה הרפובליקנית, היה הנאום הארוך ביותר בהיסטוריה של מועמדים לנשיאות בארה"ב - והתייחס לישראל: "לא הייתה מותקפת אם אני הייתי נשיא, אסיים את המלחמה בעזה" • "אני מתמודד להיות הנשיא של כל אמריקה"
חרדים 10
י"ג תמוז התשפ"ד / 19.07.2024 08:12

נשיא ארה”ב לשעבר דונלד טראמפ נאם הלילה (שישי) בוועידת המפלגה הרפובליקנית במילווקי וקיבל את מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות בבחירות שיתקיימו בנובמבר.

בנאום בפני הוועידה טראמפ התייחס לחטופים, למלחמה בעזה, לניסיון ההתנקשות בחייו ולמצבה של החברה האמריקנית, ושיגר איום לחמאס: “אני רוצה את החטופים שלנו בחזרה, וכדאי שהם יחזרו לפני שאחזור לבית הלבן, אחרת תשלמו מחיר כבד מאוד”.

טראמפ נאם במשך כשעה וחצי. זה היה הנאום הארוך ביותר בהיסטוריה של מועמדים לנשיאות בארה”ב – 1:31:55. השיא הקודם היה גם הוא של טראמפ ונקבע ב-2016, נאום של 1:14:40.

בנאומו הדגיש טראמפ: “חייבים לרפא את המחלוקת והפילוג בחברה שלנו. כאמריקנים, אנחנו קשורים ביחד בגורל אחד וייעוד משותף. אנחנו נעלה ביחד או ניפול בנפרד. אני מתמודד על הנשיאות של כל אמריקה, ולא של חצי מאמריקה, בגלל שזה לא ניצחון אם מדובר רק בחצי אמריקה”.

הוא הוסיף: “בעוד ארבעה חודשים אנחנו נשיג ניצחון אדיר ונתחיל את ארבע השנים הטובות ביותר בהיסטוריה של אמריקה”.

על ניסיון ההתנקשות בחייו בשבת אמר:  “הכדור של המתנקש היה פחות מסנטימטר מלהרוג אותי. אני אספר לכם בדיוק מה קרה, ולא תשמעו את זה שוב כי זה כואב מדי לספר.

“הסתובבתי כדי לראות את המסך מימני, שמעתי קול שריקה והרגשתי שמשהו פגע בי חזק באוזן ימין. חשבתי שזה חייב להיות כדור. הכדורים המשיכו לשרוק בזמן שסוכני השירות החשאי האמיצים זינקו לבמה וקפצו עלי. דם נשפך בכל מקום אבל אני הרגשתי בטוח כי אלוהים בצד שלי. זה היה סוריאליסטי.

“הדבר המדהים הוא שאם לא הייתי מזיז את הראש שלי ברגע האחרון הכדור של המתנקש היה פוגע במטרה ולא הייתי עומד כאן היום. אני לא אמור להיות כאן היום”.

טראמפ הבטיח כי במידה וייבחר לנשיאות בחודש נובמבר, יסיים “את כל המשברים הבינלאומיים שהממשל הנוכחי יצר, כולל המלחמה הנוראה עם רוסיה ואוקראינה, והמלחמה שנגרמה כתוצאה מהמתקפה על ישראל, שלא הייתה מתרחשת לעולם אילו הייתי נשיא”.

הוא נמנע מלציין את הנשיא ג’ו ביידן ואת סגנית הנשיא קמלה האריס בשמם, אך תקף את המפלגה הדמוקרטית והתייחס למשפטים שמתנהלים נגדו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות