ראש אכ”א: “לא יהיו חיילות, אבל אצלכם במערכות אין נשים?”

בהקלטות שפורסמו משיחה עם כתבים חרדים נשמע אלוף יניב עשור מתאר את תנאי השירות הצפויים לחרדים שיתגייסו: "לא תהיה מש"קית ת"ש ולא תהיה סמב"צית, ניצור מתחם מגודר" • אבל אז מתח ביקורת: "במערכת העיתונים, לא עובדים עם בנות? אין מזכירה? בקופת חולים אין?"
חרדים 10
י"ג תמוז התשפ"ד / 18.07.2024 22:29

ראש אכ”א, אלוף יניב עשור, קיים היום (חמישי) שיחה עם כתבים מכלי התקשורת החרדים על מתווה הגיוס – כשברקע מתכוון צה”ל לשגר כבר ביום ראשון  1000 ‘צו ראשון’ לצעירים חרדים.

ב’כאן חדשות’ שודרה הקלטה של ראש אכ”א כשהוא מדבר על גיוס החרדים הצפוי – ואומר: “נייצר לחרדים מרחבים כך שלא יהיה להם אתגר מגדרי. הם ישרתו עם גברים בלבד”.

הוא הבהיר להם את אחת הנקודות המורכבות ביותר סביב נושא גיוס החרדים:  השילוב בצה”ל מבחינה מגדרית.

לדבריו, החייל “ישרת רק גברים בלבד, לא תהיה לו קצינת מבצעים, ולא תהיה לו שלישה, ולא תהיה לו מש”קית ת”ש. הייתי בבא”ח קטן אמנם אבל לחרדים, בג’וליס, אז אין שם מש”קית ת”ש ואין מש”קית חינוך ואין מ”מית ואין קצינה, הוא נמצא בסביבה של בנים”.

ראש אכ”א הפנה שאלה ביקורתית כלפי הכתבים החרדים איתם שוחח, בתשובה לכתב מנדי: “אני אגיד לך רגע, מנדי. אני שואל אותך – בחברה שאתם חיים בה במערכת של העיתונים, לא עובדים עם בנות? אין מזכירה? הולכים לקופת חולים, אין?”.

אחד הכתבים השיב לו: “אנחנו עובדים מהבית”.

אלוף עשור ענה: “ולכן אנחנו ננסה לייצר מתחם מאוד מאוד מגודר ומתוחם, אבל שניה רגע, אני חושב שיש פה שאלה של פיקוח נפש. ככה צריך למסגר את זה. כי התחלנו מהמקום הזה, התחלנו לנוע קדימה מהצורך המבצעי”.

בצה״ל שבים ומדגישים כי מעבר לחקיקה ולהנחיות המשפטיות השונות, יש צורך מבצעי דחוף בגיוס חרדים למערך הלוחם. השיחה של ראש אכ”א עם הכתבים החרדים נועדה להעביר את המסר הזה למגזר.

הפרשנית הפוליטית שרי רוט מתקוממת: “הבנתם? זה מתחיל אלגנטי. בסיס בלי נשים, נפרד, מהדרין, כמה נוצץ. ואז, תקשיבו לראש אכ”א שאומר בשיחה עם פורום העיתונאים החרדים – ‘במערכת של העיתונים, לא עובדים עם בנות? אין מזכירה? הולכים לקופת החולים, אין?’. הבנתם? ראש אכ”א מנסה, דרך התקשורת החרדית, לחנך את הקוראים שלהם/גולשים/מאזינים. אל תתקטנו, גם בקופת חולים יש מזכירה ונשים. ואז זה כבר עובר לשלב של ‘פיקוח נפש’, אפשר להתיר…

“גדולי ישראל רואים למרחוק, לא בכדי אסרו כל מגע עם הבקו”ם ועם צה”ל בימים אלו!”

יצוין, כי למרות שעל פי עיקרי מסמך שגובש בשבועות האחרונים באגף כוח האדם בצה”ל, יחד עם מנהלת שילוב החרדים, בצה”ל מבטיחים כי בכל המסלולים, מרגע ההכשרה הבסיסית וגם בקורסים במהלך השירות, סגל הפיקוד יורכב מגברים בלבד בתוך מתחם ייעודי – בצה”ל חוששים מאוד מביקורת על הדרת נשים.

לפי המסמך, לפחות בתור התחלה, ועד שצה”ל יצליח להוציא חרדים לקורסי פיקוד, המפקדים יחויבו להתאים עצמם לחיילים החרדים בהתנהלותם האישית בפרהסיה. ומה יקרה בקורסי הפיקוד? על כך המסמך לא דן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות