נתניהו מתקרב ל-30, בן גביר נחלש • ליברמן עוקף את לפיד

מסקר מנדטים חדש של 'דיירקט פולס' וערוץ 14 עולה, כי הליכוד מזנקת בארבעה מנדטים •.בן גביר נחלש • ליברמן ממשיך במגמת ההתחזקות ועוקף את יאיר לפיד המדשדש • גם מפלגת ‘הדמוקרטים’ של יאיר גולן מטפסת • בהתאמה לראשות הממשלה: נתניהו פותח פער ענק על בני גנץ
חרדים 10
י"ג תמוז התשפ"ד / 18.07.2024 21:01

מסקר מנדטים חדש שערך מכון הסקרים ‘דיירקט פולס’ והתפרסם הערב (חמישי) בערוץ 14 עולה,  כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת הליכוד בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה המפלגה הגדולה בפער גדול.

לפי הסקר, איתמר בן גביר נחלש ואביגדור ליברמן עוקף את יאיר לפיד

על פי תוצאות הסקר, מפלגת הליכוד בראשות נתניהו מקבלת 28 מנדטים – עליה של ארבעה מנדטים מהסקר הקודם. מפלגת המחנה הממלכתי של בני גנץ  מקבלת 16 מנדטים בלבד.

מפלגת ישראל ביתנו זוכה ב-13 מנדטים ובכך עוקפת את מפלגת יש עתיד של יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד שנחלשת במנדט נוסף מהסקר הקודם – ומקבלת 12 מנדטים בלבד.

מפלגת ‘הדמוקרטים’ שמאחדת את מפלגות ‘מרצ’ ו’העבודה’ תחת הנהגתו של יאיר גולן מקבלת על פי הסקר 11 מנדטים – עליה של מנדט אחד מהסקר הקודם.

מפלגת ש”ס של אריה דרעי יציבה על 10 מנדטים.

מפלגת ‘עוצמה יהודית’ של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ממשיכה להיחלש ומקבלת 8 מנדטים בלבד, מנדט אחד פחות מהסקר הקודם.

יהדות התורה מקבלת שמונה מנדטים. מפלגת רע”מ של מנסור עבאס שעורר סערה השבוע יציבה על 6 מנדטים. מפלגת הציונות הדתית על ארבעה מנדטים, כך גם מפלגת חד”ש תע”ל.

בל”ד והימין הממלכתי של גדעון סער לא עוברות את אחוז החסימה.

בחלוקה לגושים: גוש הימין מתחזק במנדט מהסקר הקודם ומקבל 58 מנדטים. גוש המרכז-שמאל יורד במנדט מהסקר הקודם וזוכה ל-52 מנדטים בלבד. המפלגות הערביות מקבלות יחד 10 מנדטים.

בהתאמה לראשות הממשלה: נתניהו פותח פער ענק על יו”ר המחנה ההמלכתי בני גנץ. 48% מהנשאלים השיבו שראש הממשלה בנימין נתניהו מתאים יותר לתפקיד, לעומת 28% מהמשיבים שבחרו בבני גנץ כמתאים יותר. 24% השיבו שאף אחד מהם אינו מתאים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה בין נתניהו ללפיד, הפער קטן יותר. 49% טענו שבנימין נתניהו לעומת 30% שטענו כי יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד מתאים יותר לתפקיד. 21% מהמשיבים סבורים שאף אחד מהם אינו מתאים.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות דיירקט פולס בע”מ עבור ערוץ עכשיו 14 בתאריך ה-18 ביולי 2024, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 779 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הכללית בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.0% ± בהסתברות של 95%.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות