גולדקנופף: לאריאל יש חשיבות אסטרטגית, נקדם הסכם גג לאלפי דירות

שר הבינוי והשיכון קיים יחד עם מנכ"ל משרדו, מנכ"ל רמ"י והדרגים המקצועיים סיור עבודה בעיר אריאל, יחד עם ראש העיר יאיר שטבון וצוותו • בשטח המערבי של העיר צפויים להיבנות בשנים הקרובות עשרות אלפי יחידות דיור חדשות, שטחי מסחר ותעסוקה
חרדים 10
י"ב תמוז התשפ"ד / 18.07.2024 15:58

במסגרת הסיורים המקצועיים שעורך שר הבינוי והשיכון, הרב יצחק גולדקנופף, ברשויות מקומיות בכל רחבי הארץ, במטרה לקדם פרויקטים בתחומי הבינוי והשיכון ולסייע להן להסיר חסמים ולצמצם פערים – הגיע היום (חמישי) שר הבינוי והשיכון, יחד עם מנכ”ל משרדו, יהודה מורגנשטרן, מנכ”ל רמ”י, ינקי קווינט, הרמ”ט מוטי בבצ’יק והדרגים המקצועיים, לסיור עבודה בעיר אריאל, יחד עם ראש העיר יאיר שטבון וצוותו.

בשטח המערבי של העיר, בו צפויים להיבנות בשנים הקרובות עשרות אלפי יחידות דיור חדשות, שטחי מסחר ותעסוקה, בהובלת משרד הבינוי והשיכון – מהלך שצפוי להכפיל את מספר התושבים באריאל – קיבל השר גולדקנופף סקירה מקיפה על תנופת הפיתוח שחווה העיר בתקופה האחרונה ועל שורת הפרוייקטים שמוביל משרדו בעיר.

בעקבות מגה תכנית של התחדשות עירונית באריאל, בהובלת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית במשרד הבינוי והשיכון ונמצאת בישורת האחרונה, בהמלצת גורמי המקצוע, הנחה שר הבינוי והשיכון במהלך ישיבת עבודה שנערכה בעירייה, לקדם תכנון מדיניות להתחדשות עירונית ולבחון הקמה של מנהלת התחדשות עירונית בעיר.

בנוסף, לאור המיקום האסטרטגי והביקוש הרב שקיים למגורים באריאל, ולפי חוות דעת של הדרג המקצועי, הורה השר לבחון חתימה של הסכם גג עם העירייה, על מנת להביא לבנייה בהיקפים גדולים ולמשוך חברות ועסקים גדולים להגיע לעיר. השר עידכן במהלך הישיבה כי בחודשיים הקרובים צפויים לצאת מכרזים של מאות יחידות דיור בעיר.

בעקבות קול קורא שהגישה העירייה לקרן לשמירה על שטחים פתוחים ברמ”י, שנדחה בשל העובדה שהחוק לא חל ביו”ש, שר הבינוי והשיכון ציין כי הוא מתכוון לפעול בנושא ולהגיש פנייה לשר הביטחון ולאלוף הפיקוד שתסדיר את פעילות הקרן גם ביהודה ושומרון.

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: “העיר אריאל מהווה אלטרנטיבה אטרקטיבית לזוגות צעירים ולמשפרי דיור, לאור הנגישות הגבוהה למרכז הארץ במחירים הסבירים. העיר חווה בשנים האחרונות תנופת פיתוח אדירה, בהובלת משרד הבינוי והשיכון. אני מתכוון לשים את כל כובד משקלי, על מנת להאיץ ולקדם כמויות גדולות של בנייה בעיר, שיתרמו משמעותית להגדלת ההיצע ולחיזוק ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון”.

מנכ”ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן: “אריאל היא עיר עם יכולת צמיחה גבוהה ואיכותית. המשרד מלווה את העיר באופן מלא לטובת קידום, פיתוח והרחבת העיר בשנים הקרובות, באמצעות שיווקים רבים של אלפי יחידות דיור והתחדשות עירונית בהיקפים רחבים, הצפויים לשנות את פני העיר ויציבו אותה בשורה הראשונה של הערים המפותחות בישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות