20 מחבלים חוסלו: בהם הצלף שהרג את לוחם מגלן רס”ל טל להט הי”ד

חיים טוויל
|
י"ב תמוז התשפ"ד / 18.07.2024 14:19
מחמד אבו חטב, מפקד המחלקה בגדוד שאטי של חמאס, חוסל עם עוד כעשרים מחבלים, בהם מחבל שלקח חלק בטבח שביצע חמאס בשבעה באוקטובר

בתקיפה משותפת של צה”ל ושב”כ: כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל כ-20 מחבלי חמאס מגדוד שאטי, בניהם מחבלי נוח’בה, תצפיתנים וצלפים של הארגון.

בתקיפה חוסל מחמד אבו חטב, מפקד מחלקה בגדוד שאטי, אשר שימש כצלף.

במהלך המלחמה הוציא המחבל לפועל מספר מתווי צליפה לעבר כוחות צה”ל המתמרנים ברצועת עזה.

הוא ביצע את פיגוע ירי הצליפה בו נהרג רס”ל טל להט הי”ד, בעת פעילות לוחמי יחידת מגלן להשמדת תשתיות טרור במטה אונר”א שבמרחב העיר עזה לפני כשבועיים.

בנוסף, חוסל מחבל הנוח’בה אסמאעיל שכשקה שלקח חלק בטבח שביצע חמאס בשבעה באוקטובר.

אימו של טל הי”ד, רונית, סיפרה לאחר מותו: “מעבר להיותו לוחם, הבן שלי היה גם איש רוח, רגישות ואינטליגנציה רגשית, היה בו גם וגם, איש רוח לצד לוחם ושחקן פוטבול. כבר בגיל 18 היה לו ברור שייצור קולנוע, הוא ראה בזה כלי חשוב להשפיע על אנשים ולגעת בהם. את הסרט הראשון שלו הוא עשה בסוף כיתה י”ב. שוחחנו איתו בפעם האחרונה בשני בערב. היה נוהג שמדברים כשאפשר, טל כתב ‘סוגרים טלפונים’ בקבוצת הוואטצאפ שלו, ואנחנו ענינו ‘תשמור על עצמך'”.

עיתונאי ‘הארץ’ אמיר תיבון, תושב נחל עוז, ספד לו: “טל להט ז”ל, לוחם מגלן שנפל הלילה בקרב בעזה, היה אצלנו בנחל עוז ב-7/10. הצוות שלו הגיע לשכונה שלי והוציא אותנו מתוך הממ”דים אחרי שעות ארוכות של סכנת מוות, ונשאר איתנו עד הפינוי המאורגן של היישוב בשעות הלילה. נזכור תמיד”.