היום הכל מוקלט, אנחנו זוכרים את הכל היטב. פתאום כולם ‘רמבו’ 4

גיא לוי
|
י"ב תמוז התשפ"ד / 18.07.2024 11:44
מי נלחם כדי להיכנס לרפיח ומי תמך בעצירת המלחמה ל”שנה שנתיים” כאילו זה הפסקה בלימודים באוניברסיטה? • דובר הליכוד גיא לוי על ‘סערת הפרוטוקולים’ בין ראש הממשלה לבני גנץ

בעקבות הוויכוח שמתחולל מאתמול בנוגע לפרוטוקולים הנוגעים בהתקדמות הלחימה, יצאו הבוקר כמה כתבים צבאיים  – לצערי את חלקם עוד הערכתי-  והעבירו איזה תדרוך שהם קיבלו – כעובדות.

אז בואו ניזכר במה באמת היה:

1. בשביעי לאוקטובר כוחות הביטחון של ישראל נתפסו בהפתעה גמורה, כל תמונת המודיעין קרסה, לא היו כוחות מילואים מוכנים ולא היתה תוכנית מתקפה.

2. ראש הממשלה שזכר היטב את הכניסה האסונית וחסרת ההכנה של אולמרט במלחמת לבנון השנייה, הורה על גיוס מילואים ענק, הורה לקבל תמונת מודיעין חדשה על כל הגזרות, דרש לבנות תוכניות תקיפה חדשות ונתן הנחיה שאף חייל או כלי צה״לי לא יכנסו לרצועה ללא מיגון וללא אימון ייעודי המתאים לתוכנית הקרב והתרחישים הצפויים (החלטות שהוכיחו את עצמן בשטח בהצלחות בקרבות ובחיי אדם).

3. בשלב הזה ראש הממשלה מקיים התייעצויות רבות עם בכירים לשעבר בצה״ל ומערכת הביטחון הישראלית וגם עם בכירים מצבאות נוספים מרחבי העולם. ממש לא רק עם האלוף בריק (שאת המלצותיו הוא דווקא לא קיבל) שהיה אחד מבין רבים מאד, בניגוד למה שניסו להציג בתדרוך העלוב שיצא הבוקר.

4. כעבור שלושה שבועות של הכנה ואימונים, צה״ל נכנס לרצועה עם מאות אלפי חיילי סדיר ומילואים, חמושים ומאומנים לעבודה בשת״פ של כוחות רגליים, הנדסה, שריון, מודיעין, חיל אוויר ועוד. שיטה שהובילה להצלחות ונצחונות מוחצים בכל קרב ומקום שאליו כוחותינו הגיעו.

5. כאשר צה״ל נכנס לחאן יונס בהמלצת כל הגורמים, התגלתה לנו מערכת תת-קרקע רחבה שלא קיימת באף מקום אחר ברצועה והקרבות שם מעל ומתחת לקרקע נמשכו למעלה מחודש ימים, כאשר הצעד הבא המוצהר היה הכניסה רפיח וציר פילדלפי.

6. בתגובה לכך כוווול העולם ואחותו לחץ את ראש הממשלה לא לעשות זאת. הנשיא ביידן אמר הפעם לנו ״Don’t”, כך גם רוב מנהיגי מדינות המערב ומשלוחי הנשק התחילו להתעכב.

מצריים איימו בפגיעה בהסכמי השלום, ה-icc, ה-Icj איימו בצווי מעצר, צווים להפסקת הלחימה והקמפיין הבנ״ל All ayes on rafah יצא לדרך. בארץ פוליטיקאים, פרשנים ולשעברים טענו ״שאין לנו מה לחפש שם, שלא משם יבוא הניצחון ושראש הממשלה עושה זאת מטעמים פוליטיים”.

ראש הממשלה התעקש על כך ונעמד מול כל העולם בנושא – ומוזמנים לשאול את כל מי שנלחם שם, מי באמת צדק?

7. ראש הממשלה בתגובה ניהל במשך חודשיים קרב דיפלומטי בנ״ל עצום לבניית הלגיטימציה לכניסה לרפיח ופילדלפי, הצליח בכך וכידוע צה״ל פינה משם למעלה ממיליון אזרחים, נכנס לרפיח, כבש את המעבר וכבש את פילדלפי.

8. כיום כאשר כולם כבר רואים את כמות הנשק, מחבלים, מנהרות ותשתיות טרור שנמצאו והושמדו שם, אין אדם שטוען שהכניסה למקומות אלו היתה טעות, כולל כל המקטרגים שהיו שם בהתחלה ובגלל זה הם מנסים לעשות את הגזלייטינג המכוער הזה.

9. בזמן הזה בני גנץ, אייזנקוט ואחרים אמרו שאפשר לעצור את המלחמה ״לשנה שנתיים״ כאילו זה הפסקה בלימודים באוניברסיטה.

אבל אתם לא באמת צריכים לחכות לפרסום הפרוטוקולים שעדיין חסויים, כדי לדעת מי אומר אמת ומי מנהל קמפיין, כי הם אמרו את זה בעצמם פומבית לציבור בראיונות טלוויזיה ובנאומים שלהם.

10. עכשיו כאשר רואים את ההשפעה של טבעת החנק שנוצרה סביב חמאס, חיסול הבכירים וההתקדמות במו״מ לעסקה, פתאום כולם מציגים את עצמם כרמבו 4 שרק ביקשו להתקדם במערכה.

הבעיה עם השקר הזה היא שהיום הכל מוקלט וזה היה ממש לא מזמן, אנחנו זוכרים את הכל היטב.