האלוף דוד זיני: ‘אם מישהו יירד ברמה הרוחנית – נעשה תחקיר’

חרדים 10
|
י"ב תמוז התשפ"ד / 18.07.2024 10:44
האלוף הבהיר בכינוס הכנה לסגל הפיקוד בחטיבה החרדית: “סגל הפיקודים יהיו חרדים עם טלפונים כשרים” • הפיקוד יורכב גם מבני הציונות הדתית ואלה יתבקשו לא להתנצח עם המשרתים החרדים בענייני ערכים והשקפה • הרב הראשי לצה”ל: נתייעץ עם ההנהגה החרדית לגבי בסיסים עם בנות

האלוף דוד זיני, מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים ומפקד הגיוס המטכ”לי,  סיפר במהלך כינוס הכנה לסגל הפיקוד בחטיבה החרדית החדשה שתקום בקרוב על המהלכים של צה”ל לקראת הקמת החטיבה.

לפי דיווח היום (חמישי) של עקיבא וייס ברשת ב’, האלוף ציין כי המטרה היא להביא סגל פיקודי חרדי, בעדיפות על מי שמחזיק מכשיר סלולרי כשר.

הוא הדגיש כי רמת הרוחניות חשובה: “אם מישהו יירד ברמה אחת רוחנית בשירות, זה יהיה כישלון מבחינתנו ואנחנו נעשה תחקיר פנימי”.

זיני הסביר כי הפיקוד יורכב גם מבני הציונות הדתית,  אך אלה “יצטרכו ללמוד לא להביא את הערכים של הרב קוק לחטיבה ולא להתנצח בהשקפה עם הבחורים החרדים”.

הרב הראשי לצה”ל, תת אלוף אייל קרים, הבהיר בכנס בו לקחו חלק מי שצפויים לפקד על החטיבה כי צוותי הרבנות יתייעצו בכל דבר עם ההנהגה החרדית ויפעלו על פי פסיקותיהם. “בכל הנושאים הדורשים מעבר בבסיסים שיש בהם בנות, נתייעץ עם ההנהגה החרדית”.

האלוף זיני ותא”ל שי טייב הותקפו השבוע בבני ברק בסיום פגישה שערכו עם הרב דוד לייבל, שפועל להקמת החטיבה החרדית בצה”ל.

עשרות קיצוניים מהפלג הירושלמי הקיפו את רכבם של השניים, זרקו לעברם חפצים ובקבוקים וקראו קריאות “רוצח”. רכבם של הקצינים נחסם למשך דקות ארוכות עד אשר המשטרה הגיעה למקום – וחילצה אותם.