תחקיר פנימי באמ”ן: הטבח תוכנן 7 שנים, ההנחה הייתה שחמאס מורתע

תחקיר פנימי של אגף המודיעין מנסה לברר: כיצד התרחש הפספוס המודיעיני הגדול ביותר בתולדות המדינה? • לפי ממצאי התחקיר: המתקפה תוכננה במשך 7 שנים - אך באמ"ן הניחו שחמאס מורתע ופניו של סינוואר להסדרה • באמ"ן חוששים: לא נדע למנוע מקרה דומה בעתיד
חרדים 10
י"ב תמוז התשפ"ד / 18.07.2024 02:55

תחקירי מחדלי ה-7 באוקטובר: באגף המודיעין של צה”ל מתחקרים באופן פנימי איך התרחש המחדל הקשה ביותר בתולדות המדינה שהוביל לטבח ה-7 באוקטובר, וכיצד כל הסימנים המעידים חמקו מתחת לרדאר וההתרעות שבכל זאת היו – לא טופלו.

לפי דיווח בחדשות 12, במהלך התחקיר התקיימו באמ”ן דיונים נוקבים על הפרשנות של ממצאי התחקיר,  שבחלקם הסתיימו בהרמת קול.

לפי הערכת התחקיר, התכנון של הטבח החל לפי 7 או 8 שנים – אך אמ”ן פספס את הסימנים המקדימים.

ההנחה באמ”ן הייתה כי “חמאס מורתע” וכי פניו של יחיא סינוואר להסדרה ולשיפור המצב הכלכלי של תושבי הרצועה, בכדי לבסס את מעמדו.

למעשה, חוקרי המודיעין היו שקועים בקונספציה שחמאס “לא רוצה ולא יכול” לצאת למלחמה עם ישראל.

בנוסף, הפרשנות שלפיה חמאס נמנע מלהשתתף בשני העימותים שקדמו ל-7 באוקטובר כי הוא מתכנן מלחמה – נזנחה באגף המודיעין. למרות שהיו חוקרים שחשבו כך, ואף טענו שחמאס צריך את הכסף הקטארי לתכנון המתקפה, הם הצטרפו לבסוף לקונספציה ולדעה הרווחת בחיל.

יחד עם זאת, באמ”ן אמרו בתחקיר כי הם לא יודעים בוודאות איך יהיה ניתן למנוע מקרים דומים לזה שהתרחש ב-7 באוקטובר בעתיד – ומקיימים על כך דיונים, כדי להבין את המשמעויות העמוקות שצריך להסיק כדי שאירוע כזה לא יתרחש בעתיד.

ראש אמ”ן אהרון חליווה קיבל את ממצאי התחקיר.

מדובר צה”ל נמסר בתגובה: “כשיסתיימו התחקירים, הם יוצגו בצורה שקופה לציבור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות