עמית סגל על דברי מפקד חיל אוויר: ‘האם הצבא סבור שכולנו דמנטיים?’

מפקד חיל האוויר הכחיש שהייתה פגיעה בכשירות ב-7 באוקטובר בחיל בגלל הסרבנות • עמית סגל הזכיר אזהרה חמורה של אותו בר חודשים ספורים לפני הטבח - ולגלג: "האם להאמין למפקד חיל האוויר תומר בר או למפקד חיל האוויר תומר בר? התלבטות"


אבי כץ
י"ב תמוז התשפ"ד / 18.07.2024 02:13

בצה”ל חושבים שאנחנו טיפשים? עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, תהה הערב (רביעי) לאיזה מפקד חיל האוויר עליו להאמין – תומר בר שטען לפני שנה, בימי הרפורמה המשפטית, כי קיימת פגיעה בכשירות החיל, או לאותו בר שהכחיש הערב כי הייתה בעיה בכשירות ב-7 באוקטובר.

“האם להאמין למפקד חיל האוויר תומר בר או למפקד חיל האוויר תומר בר? התלבטות”, לגלג סגל, לצד צילום מסך מחודש אוגוסט אשתקד בו הזהיר בר מפגיעה בכשירות ש”הולכת ומעמיקה”.

סגל כתב על צילום מסך נוסף, מידיעה על מחאת הסרבנות ובכירים בצה”ל שהזהירו מפגיעה ממשית בכשירות הצבא: “האם הצבא סבור שכולנו דמנטיים?”

בר טען בשיחה עם טייסים באוגוסט אשתקד כי הפגיעה בכשירות “הולכת ומעמיקה ככל שחולף הזמן”. הוא הוסיף כי ייקח זמן להכשיר חלופות.

לעומת זאת הערב – בנאומו בטקס סיום קורס קצינים – הוא טען, ברקע האשמות והשאלות הקשות: “לאחרונה נשמעות אמירות שונות לגבי כשירות החיל בשבעה באוקטובר מעל במה זו, אני מבקש לומר בצורה ברורה – חיל האוויר נכנס לאירועי אותה שבת ארורה, ללא בעיית כשירות מבצעית”.

הוא הוסיף: “המראנו למלחמה הרב זירתית הקשה הזו מאוחדים ומלוכדים, על אף המחאה, ומאז לא נחתנו. לא ננחת עד להשלמת המשימה, עד לניצחון כל אויבנו”.

דבריו של בר הערב ניסו להכחיש דיווח של עמית סגל בשבוע שעבר, לפיו מפקד בית הספר לבקרה אווירית ופיקוח טיסה, סגן אלוף יניב אבן, גילה כי לאחר הטבח היו משרתי מילואים רבים בתפקידים רגישים בחיל האוויר שהיו במצב של חוסר כשירות.

במסגרת תפקידו, אבן אחראי על הכשרת שני מערכים בעלי השפעה דרמטית: הראשון – הגנה על שמי המדינה, והשני – תיאום המרחב האווירי, כך שמטוסים רבים וכלי טיס יוכלו לפעול בתאי שטח קטנים יחסית.

אבן סיפר: “ברגע שעובר קצת זמן, אתה מבין שההדרכה צריכה לקרות ומהר. למעשה אחרי 7 באוקטובר נגענו בבית הספר בתחום שלא היה קודם – כשירות. עד אז עשינו רק הכשרה. לקחנו אדם שלא יודע את המקצוע ולימדנו אותו. סביב המחאה החברתית (כלומר המשפטית) אנחנו נמצאים עם מילואימניקים לא מעטים, שלא כשירים למשימה. ואנחנו צריכים מהר מאוד לבנות להם קיט הכשרה, שמבוסס על הידע שלמדנו במלחמה, ולהכניס אותם אחד אחרי השני”.

הוא הוסיף: “נקודת הפתיחה ללמידת הלקחים היא הכישלון. אנחנו כצבא חד משמעית נכשלנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות