לפני הביקור בקונגרס: הכנסת קבעה עמדתה נגד הקמת מדינה פלסטינית

בהצעה תמכו 68 חברי כנסת ו-9 התנגדו התומכים - מסיעות הימין הממלכתי, הליכוד, המחנה הממלכתי, ש"ס, יהדות התורה, עוצמה יהודית, ישראל ביתנו והציונות הדתית • סער: "ההחלטה מסמנת לקהילה הבינלאומית שלחצים לכפות מדינה פלסטינית על ישראל יהיו חסרי תוחלת"
אריה ריבקינד
י"ב תמוז התשפ"ד / 18.07.2024 01:25

לאחר דיון והצבעה במליאת הכנסת: הלילה (חמישי) התקבלה ההצעה שקובעת את עמדת הכנסת – נגד הקמת מדינה פלסטינית ממערב לירדן.

ההצעה מקבעת את עמדתה העקרונית של הכנסת נגד הקמת מדינה פלסטינית. זאת, לאחר ההחלטה מחודש פברואר שקבעה את עמדת הכנסת נגד הכרה בין לאומית חד צדדית במדינה פלסטינית.

68 ח”כ הצביעו בעד ההצעה, 9 התנגדו, ולא היו נמנעים.

נוסח ההצעה המלא: “כנסת ישראל מתנגדת באופן נחרץ להקמת מדינה פלסטינית ממערב לירדן. הקמת מדינה פלסטינית בלב ארץ ישראל תהווה סכנה קיומית למדינת ישראל ולאזרחיה, תנציח את הסכסוך הישראלי-פלסטיני ותערער את היציבות באזור.

“זאת תהיה רק שאלה של זמן קצר עד שחמאס ישתלט על המדינה הפלסטינית ויהפוך אותה לבסיס טרור איסלאמי רדיקלי, הפועל בתיאום עם הציר בהנהגת איראן, כדי לחסל את מדינת ישראל.

“קידום הרעיון של המדינה הפלסטינית יהווה פרס לטרור ורק יעודד את חמאס ותומכיו שיראו בכך ניצחון בזכות הטבח של ה-7/10/23 ומבוא להשתלטות האיסלאם הג’יהאדיסטי על המזרח התיכון”.

ההצעה היא יוזמה של סיעת הימין הממלכתי, שהוביל יו”ר הסיעה ח”כ זאב אלקין.

בהצעה תמכו חברי כנסת מסיעות הימין הממלכתי, הליכוד, המחנה הממלכתי, ש”ס, יהדות התורה, עוצמה יהודית, ישראל ביתנו והציונות הדתית.

יו”ר הימין הממלכתי, ח”כ גדעון סער: “ההחלטה נועדה לבטא את ההתנגדות הגורפת הקיימת בעם להקמת מדינה פלסטינית שתסכן את בטחון ישראל ועתידה. ההחלטה מסמנת לקהילה הבינלאומית שלחצים לכפות מדינה פלסטינית על ישראל יהיו חסרי תוחלת”.

יושבי ראש שדולת ארץ ישראל בכנסת, ח”כ יולי אדלשטיין, ח”כ לימור סון הר מלך וח”כ שמחה רוטמן: “כנסת ישראל עמדה היום כחומה בצורה מול רעיון הקמת מדינה פלסטינית והעניקה בשורה גדולה לאזרחי מדינת ישראל והשמיעה אמירה חשובה לעולם כולו. ישנה חשיבות עליונה להתנגד בכל תוקף למדינה פלסטינית אשר תהווה מפעל טרור ותעניק פרס לאויבינו הקמים לכלותינו”.

הם בירכו את חברי הכנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה “שהשמיעו את האמירה הברורה הזו לעולם”.

מהמחנה הממלכתי נמסר: “למען הסר ספק בדבר עמדתנו, סיעת המחנה הממלכתי הצביעה בעד ההצעה לסדר המביעה התנגדות למדינה פלסטינית.

“אחרי ה-7/10, יום בו מחבלים ארורים חטפו, רצחו ואנסו את אזרחינו, הכרה במדינה פלסטינית היא פרס לטרור ולחמאס.

“המחנה הממלכתי מחויבת בכל תרחיש מדיני עתידי, ככל שיתקיים, לשמור על זהותה היהודית והדמוקרטית של מדינת ישראל, ולעמוד על זכותה ההיסטורית והאינטרסים הביטחוניים שלה. כך היה – וכך יהיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות