מועצת החכמים הכריעה: “אין להתייצב כלל בלשכות הגיוס!”

מועצת החכמים קיימה בימים האחרונים מספר דיונים יחד עם 'ועדת ראשי הישיבות לשמירת עולם התורה' בראשות הגר"ש בצלאל, ויו"ר ועד הישיבות - וקבעה: "נכון לעת הזו, כשטרם הוסדר חוק חדש המסדיר את מעמד בני הישיבות, אין להיענות לשום צו גיוס או זימון ואף לא לצו ראשון"
יוסף גרינבוים
י"א תמוז התשפ"ד / 17.07.2024 20:56

המאבק נגד גזירת הגיוס: מועצת חכמי התורה של ש”ס מצטרפת להוראת מנהיגי הציבור הליטאי והכריעה,  כי “נכון לעת הזו שאין עדיין חוק מוסדר, בני הישיבות ואברכי הכוללים לא יתייצבו בלשכות הגיוס, ואין להיענות לשום צו גיוס”.

ההחלטה התקבלה לאחר שחברי מועצת החכמים קיימו בימים האחרונים מספר דיונים יחד עם ‘ועדת ראשי הישיבות לשמירת עולם התורה’ של ש”ס, בראשות חבר המועצת הגאון רבי שמואל בצלאל, ועם יו”ר ועד הישיבות.

ההוראה מתפרסמת מחר בשער ‘הדרך’, ביטאון ש”ס.

בהחלטה נאמר: “מרנן ורבנן רבותינו מורי ומאורי דרכנו מועצת חכמי התורה שליט”א, קיימו בימים האחרונים מספר דיונים לנוכח הרדיפה המתעצמת כנגד עולם התורה, והצעד השערורייתי המתוכנן בשליחת צווי גיוס לבני הציבור החרדי.

מרנן ורבנן שליט”א הורו נחרצות, כי נכון לכעת, כשטרם הוסדר חוק חדש המסדיר את מעמד בני הישיבות, אין להיענות לשום צו גיוס או זימון ואף לא לצו ראשון, ועל כן אין להתייצב כלל בלשכות הגיוס.

בדברי קודשם חידדו מרנן ורבנן שליט”א, כי לדאבון לב בעת הזו התעצמה המלחמה נגד ה’ ונגד משיחו, כשיש גורמים, בהובלת הבג”ץ והפקידות המשפטית, הפועלים לפגוע בעולם התורה ולהצר את רגליהם של בני התורה, ועל כן מוטל עלינו כעת לעמוד איתנים כחומה בצורה, ולהבהיר קבל עם ועולם כי אין שום כוח בעולם שיצליח חלילה לנתק את בני התורה מתלמודם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות