‘מי רוצה לטוס לשם?’ ארה”ב אוסרת על אלאור אזריה להיכנס לשטחה

ארצות הברית הטילה את הסנקציות על אלאור אזריה ומשפחתו משום שהיה "מעורב בהפרה בוטה של זכויות אדם" • בנוסף, משרד החוץ האמריקני הטיל הגבלות ויזה על קבוצה נוספת של אנשים - אך לא פירט מי
נתן פרל
י"א תמוז התשפ"ד / 17.07.2024 20:42

ארה”ב הטילה היום (רביעי) סנקציות על אלאור אזריה ובני משפחתו והחליטה לאסור על כניסתם לשטחה.

אזריה הגיב הערב לסנקציות שהטילה ארה”ב עליו ועל בני משפחתו – ואמר לערוץ 14: “טוב לי בישראל, מי רוצה לטוס לאמריקה בכלל?”

בהודעה של דובר מחלקת המדינה האמריקנית מאת’יו מילר נכתב: “אנחנו נוקטים היום צעדים נוספים לקדם מתן דין וחשבון על הפרות בוטות של זכויות אדם ופעולות נוספות שחותרות תחת השלום, הביטחון והיציבות בגדה המערבית”.

הוא הסביר כי הסנקציות הוטלו מאחר ו”אלאור אזריה הוא סמל לשעבר בצה”ל שהיה מעורב בהפרה בוטה של זכויות אדם, כלומר בהרג ללא משפט בגדה המערבית. כתוצאה מפעולה זו, אזריה ובני משפחתו מדרגה ראשונה לא זכאים להיכנס לארה”ב”.

אזריה הורשע ב-2017 בהריגה ובהתנהגות שאינה הולמת, לאחר שירה  במחבל כ-11 דקות לאחר שהיה מנוטרל על הקרקע. הוא נידון ל-18 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי והורדה לדרגת טוראי.

לאחר שריצה תשעה חודשי מאסר, שוחרר מהכלא.

בנוסף, משרד החוץ האמריקני הטיל הגבלות ויזה על קבוצה נוספת של אנשים שהיו מעורבים או תרמו משמעותית לערעור השלום, הביטחון או היציבות ביהודה ושומרון – אולם לא פירט מי הם.

הגבלות אלו יחולו על מי שהשתמשו באלימות נגד אנשים או רכוש, או הגבילו שלא כדין את גישת האזרחים לשירותים ומצרכים חיוניים, כולל גישה למזון, מים, חשמל או אספקה רפואית.

בהודעה נמסר: “קידום אחריות וצדק עבור כל פשע, הפרה או התעללות שבוצעו נגד פלסטינים וישראלים הוא חיוני לרגיעה יציבה, צודקת ומתמשכת בגדה המערבית ובאזור. ארה”ב קוראת שוב לממשלת ישראל ולרשות הפלסטינית להעמיד לדין כל מי שאחראי לאלימות בגדה המערבית”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות