נתניהו: שוב פייק של גנץ, צילמתי מסך, אזכיר את הציוץ ההזוי

בני גנץ תקף את ראש הממשלה לאחר נאומו במליאה: "פחדת להיכנס לתמרון. התעכבת עם הכניסה לחאן יונס. היססת להיכנס לרפיח" • נתניהו הגיב בחריפות: "כשהפרוטוקולים ייחשפו הציבור יגלה מי חיפש תירוצים 'לעצור את הלחימה לשנה שנתיים' ומי באמת דחף קדימה עד לניצחון"
אריה ריבקינד
י"א תמוז התשפ"ד / 17.07.2024 19:03

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אחר הצהריים (רביעי) בחריפות לדברים שכתב מוקדם יותר היום יו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ.

“שוב פייק ניוז של בני גנץ”, פתח נתניהו את הציוץ. “צילמתי מסך, אזכיר את הציוץ ההזוי שלו כשהפרוטוקולים ייחשפו והציבור יגלה מי חיפש תירוצים ‘לעצור את הלחימה לשנה שנתיים’ ומי באמת דחף קדימה להמשיך במלחמה עד לניצחון”.

גנץ הגיב לנתניהו: “ראש הממשלה, אני מחכה שתוקם ועדת החקירה הממלכתית ושהפרוטוקולים ייחשפו לטובת הפקת לקחים מהאסון הגדול בתולדותינו ולמען עתיד טוב יותר למדינת ישראל. ולצד זאת, את הנעשה – לא ניתן להשיב. אבל את החטופים – חייבים להשיב. את המפונים בצפון ובדרום – חייבים להשיב. אם תעשה את הדבר הנכון, תקבל את כל הגיבוי. וזה מה שחשוב עכשיו”.

חילופי הציוצים בין השניים התנהלו בתגובה לציוץ של גנץ, שתקף את נתניהו לאחר נאומו במליאה וכתב בחשבון הטוויטר שלו: “ראש הממשלה, פחדת להיכנס לתמרון. התעכבת עם הכניסה לחאן יונס. היססת להיכנס לרפיח. דיברת על רפיח העיר בשביל קמפיין, כשאנחנו עמדנו על הצורך קודם כל לתפוס את ציר פילדלפי ולמנוע התעצמות מחודשת של החמאס”.

גנץ הוסיף: “הכל ייחשף כשהפרוטוקולים והעדויות יישמעו בוועדת החקירה הממלכתית, שתצטרך לשאול את השאלות – למה עיכבת את הכניסה לרפיח ולחאן יונס? למה פחדת, עיכבת והיססת? ומה המחירים ששילמנו ועודנו משלמים על כך?”

ב’דיון 40 חתימות’ במליאה היום, אמר נתניהו: “ככל שהלחץ שלנו על החמאס מתגבר, כך מתגבר גם קמפיין הטרלול. ככל שלא מצליח הקמפיין שלכם בכיכרות וברחובות כך אתם מעלים את הטון”.

הוא הוסיף: “החמאס בלחץ כי הוא מבין שאנחנו לא מרפים, ולא מוותרים. ואנחנו נמצאים במצב הזה רק בגלל שהתעקשנו מול הלחצים העצומים מבית ומבחוץ. התעקשתי לא להפסיק את המלחמה. לעמוד על הדרישות שלנו. להקשיב לחיילים שלנו להמשיך את הלחץ. בזמן שבאולפנים והלשעברים הסבירו שאי אפשר לנצח את החמאס, שאין מה להיכנס לרפיח ולתפוס את פילדלפי. ואמריקה מתנגדת”

הוא תקף את האופוזיציה ואמר: “אתם האופוזיציה הייתם נכנעים ממזמן. מוחמד דף היה מסתובב כמנצח. במקום להטיל עליו פצצה הייתם נותנים לו הסכם גז בעזה – כמו שעשיתים בלבנון. ככה לא מנצחים מלחמה, ככה לא עושים מו”מ. אנחנו נחושים לנצח במלחמה ולהחזיר את כל חטופינו. הלחץ שאני מדבר עליו צריך להיות מופנה לסינוואר ולא לראש הממשלה.

“הלחץ שלכם עלי לא יעזור. רוח העם והלוחמים מאמינים במה שעושים. הדרך שלכם זה להפסיד המלחמה ולהפקיר את החטופים בגורלם המר. אני נחוש לשחרר את כל החטופים וגם לנצח במלחמה. זה הניצחון המוחלט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות