מפלה לאופוזיציה: רוב נגד החוק להקמת ועדת חקירה ממלכתית

מליאת הכנסת דחתה את הצעת החוק של המחנה הממלכתי - וח"כ אורית פרקש הכהן הגיבה: "מי שלא יודעת לקבל אחריות - אינו ראוי להיות מנהיג. לציבור מגיעות תשובות" • נתניהו אמר היום: "האם אתם רוצים שאני אתעסק עכשיו במענה לצבר הפקידים שלכם או לנצח את החמאס?"
אריה ריבקינד
י"א תמוז התשפ"ד / 17.07.2024 18:40

חברי סיעות הקואליציה הצביעו היום (רביעי) במליאת הכנסת נגד הצעת החוק להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאירועי 7 באוקטובר, שהגישה מפלגת המחנה הממלכתי.

ראש הממשלה נתניהו התייחס היום, במהלך נאומו ב’דיון 40 חתימות’ במליאת הכנסת גם לדרישות להקים ועדת חקירה – ואמר: “אני גם רוצה להגיד משהו על ועדת החקירה – האם אתם רוצים שאני אתעסק עכשיו במענה לצבר הפקידים שלכם או לנצח את החמאס?”

נתניהו ציין בשבוע האחרון מספר פעמים כי ועדת חקירה תקום לאחר תום המלחמה.

מציגת ההצעה, חברת הכנסת אורית פרקש הכהן, אמרה לאחר הפלת החוק: “מי שלא יודעת לקבל אחריות, ללמוד מטעויות ולהפיק לקחים, אינו ראוי להיות מנהיג. לציבור מגיעות תשובות. להורים השכולים, ללוחמים הגיבורים, למשפחות החטופים. קיים צורך ביטחוני דחוף ללמוד את הכשלים על מנת להיערך יותר טוב להמשך האתגרים מצד שונאינו, כדי שאסון כזה לא יישנה”.

מהמחנה הממלכתי נמסר: “הקמת ועדת חקירה ממלכתית בעת הזאת לא רק שתסייע למדינת ישראל להפיק לקחים ותגן עליה בבתי הדין הבינלאומיים, אלא גם תחזק את האמון ותגדיל את השקיפות בין נבחרי הציבור והעם. מדובר בתהליך ארוך ומורכב שראוי להתחיל אותו בהקדם למען ניצחון אמיתי”.

לפני שבוע, במעמד ראש הממשלה, אמר שר הביטחון יואב גלנט – אחד האחראים הראשיים למחדל – כי יש להקים ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את אירועי 7 באוקטובר.

“אנו נדרשים לתחקיר ברמה הלאומית”, אמר. “ועדת החקירה הזו צריכה להיות אובייקטיבית, היא צריכה לבדוק את כולנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות