“לא אומרים כמה צווים נשלחו”: מחברת של נציגת צה”ל נחשפה

בדיון שהתקיים היום בוועדת חוץ וביטחון חברי הכנסת לא הצליחו לקבל תשובות על מספר הצווים שיישלחו לצעירים חרדים ביום ראשון • מחברת של נציגת דובר צה"ל חשפה את ה"דגשים"
אריה ריבקינד
י"א תמוז התשפ"ד / 17.07.2024 17:02

מהלך דיון שנערך היום (רביעי) בוועדת חוץ וביטחון, דרשו חברי הכנסת מנציגי צה”ל לספר כמה צווים ראשונים יישלחו ביום ראשון הקרוב לצעירים חרדים.

אלא שתא”ל שי טייב, ראש חטיבת תכנון ומנהל כוח אדם בצה”ל, שנשלח מטעם הצבא לוועדה סירב להשיב על השאלה ואמר: “רק מחר בערב אדע, כשאסיים לשקלל את כל הנתונים”.

באתר ynet נחשף עמוד מתוך מחברת של נציגה אחרת של צה”ל שהייתה בדיון בוועדה. תחת הכותרת “דגשים” נכתב באותה מחברת של הקצינה: “לא אומרים כמה צווים נשלחו! ⁠לא אומרים מה התבחינים”.

עוד נכתב: “3,000 חרדים, יותר מ-1,800 הרגיל. תהליך מיון שיבוץ אופרטיבי ואחר”.

מדובר צה”ל נמסר: “הפרסום על כביכול ‘דגשים’ במחברת של נציגת דובר צה”ל משולל כל יסוד. הצילום הנראה בתיעוד הוא מתוך מחברת של קצינה שנכחה בדיון, ותיעדה את ההתייחסויות של חברי הוועדה והם אינם ‘דגשים’ של דובר צה”ל. כל טענה אחרת אינה נכונה”.

עם זאת, לפי גורמים שהשתתפו בישיבה, הדגשים הופיעו במחברת כבר בתחילת הדיון ולא נכתבו במהלכו.

יצוין, כי נציגי צה”ל ומשרד הביטחון אמרו בדיון כי כל מועמד נבחן בפרמטרים של גיל ובמספר סינונים נוספים מתוך מחשבה מי מהמועמדים לשירות יכול לספק את התוצאה המבצעית הנדרשת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות