נתניהו: ככל שהלחץ על החמאס מתגבר, כך גם קמפיין הטרלול

חרדים 10
|
י"א תמוז התשפ"ד / 17.07.2024 13:06
ראש הממשלה הגיב למחאה נגדו בנאום במליאת הכנסת: “ככל שלא מצליח הקמפיין שלכם בכיכרות וברחובות כך אתם מעלים את הטון” • “במזרח התיכון מעריכים את החזק והנחוש ולא את החלש והרופס. צה”ל מפליא במכותיו והחמאס ממשיך להתגמש, ככל שיגבר הלחץ הוא יוותר יותר ויותר”

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא בצהריים (רביעי) נאום במליאת הכנסת, במסגרת דיון 40 חתימות – והתעמת עם ח”כים מהאופוזיציה.

מדובר בדיון שמחייב כינוס מיוחד במליאה, לפי דרישה של 40 חברי כנסת לפחות, ויכול להתקיים פעם אחת בחודש. ראש הממשלה מחויב להיות נוכח בדיון והוא נואם במהלכו.

נתניהו אמר: “ככל שהלחץ שלנו על החמאס מתגבר, כך מתגבר גם קמפיין הטרלול. ככל שלא מצליח הקמפיין שלכם בכיכרות וברחובות, כך אתם מעלים את הטון”.

הוא הוסיף: “אנחנו מתקדמים בשיטתיות להשגת יעדי המלחמה – שחרור החטופים, חיסול החמאס, והבטחה שעזה לא תהווה איום על ישראל. החמאס בלחץ כי אנחנו מחסלים את מפקדיו ומחבליו, כי נכנסו לרפיח ולפילדלפי ואנחנו מחזיקים אותו בגרון”.

הוא התייחס לטענות האופוזיציה והגיב: “נפגשתי עם עשרות משפחות חטופים. אני מקשיב להם ושומע אותם. ואשתי עושה את זה, לא פחות ממני ולא כדי לסמן וי. והם באים כל כך טעונים בהשמצות שלכם ושל האולפנים. אבל האמת היא שאני נפגש איתם, אני מחבק אותם ומבין את הכאב של השכל ואי הוודאות.

“החמאס בלחץ כי הוא מבין שאנחנו לא מרפים, ולא מוותרים. ואנחנו נמצאים במצב הזה רק בגלל שהתעקשנו מול הלחצים העצומים מבית ומבחוץ. התעקשתי לא להפסיק את המלחמה. לעמוד על הדרישות שלנו. להקשיב לחיילים שלנו להמשיך את הלחץ. בזמן שבאולפנים והלשעברים הסבירו שאי אפשר לנצח את החמאס, שאין מה להיכנס לרפיח ולתפוס את פילדלפי. ואמריקה מתנגדת. ואם נכנס לרפיח נהרוס את מערכת היחסים איתה. ואני אמרתי אין לנו ברירה – לא נשאיר רבע מהצבא הנאצי.

“מה שביקשו מאיתנו זה להמשיך את הלחימה, בניגוד לדעתה של רבים. כבשנו את עזה, נכנסו לשיפא ונכנסו לרפיח. אמרנו לנו ‘תעצרו’. ביידן, והקהילה הלאומית. אמרו ‘אי אפשר לנצח את החמאס’. אחרי שאמרו לנו את כל זה, אני נתתי את ההשוואה ואמרתי ‘תארו לכם שאחרי שנכנסו לגרמניה היו עוצרים ואומרים, בואו נעצור, נסיים את המלחמה’. זה לא היה מקובל עלי.

“במזרח התיכון מעריכים את החזק והנחוש ולא את החלש והרופס. צה”ל מפליא במכותיו והחמאס ממשיך להתגמש. ואני בדרך לדבר בפני הקונגרס והנשיא ביידן. אמרו לנו שהחמאס לא ימשיך לשחרר חטופים בלי שנסיים את המלחמה – אבל פתאום הוא מסכים. אמרו שהוא לא יסכים שהמו”מ ימשך לעד – ופתאום תחת הלחץ והמכות, גם בזה הוא מתגמש. ככל שיגבור הלחץ הוא יוותר יותר ויותר. זו הדרך היחידה לשחרר את החטופים”.

הוא תקף את האופוזיציה ואמר: “אתם האופוזיציה הייתם נכנעים ממזמן. מוחמד דף היה מסתובב כמנצח. במקום להטיל עליו פצצה הייתם נותנים לו הסכם גז בעזה – כמו שעשיתים בלבנון. ככה לא מנצחים מלחמה, ככה לא עושים מו”מ. אנחנו נחושים לנצח במלחמה ולהחזיר את כל חטופינו. הלחץ שאני מדבר עליו צריך להיות מופנה לסינוואר ולא לראש הממשלה. הלחץ שלכם עלי לא יעזור. רוח העם והלוחמים מאמינים במה שעושים. הדרך שלכם זה להפסיד המלחמה ולהפקיר את החטופים בגורלם המר. אני נחוש לשחרר את כל החטופים וגם לנצח במלחמה. זה הניצחון המוחלט”.

נתניהו התייחס גם לדרישות להקים ועדת חקירה – ואמר: “אני גם רוצה להגיד משהו על ועדת החקירה – האם אתם רוצים שאני אתעסק עכשיו במענה לצבר הפקידים שלכם או לנצח את החמאס?”

במהלך הדיון התפתח עימות בין גלית דיסטל לח”כים מהאופוזציה, כשצעקה לעברם: “אתם הורסים את העם”. ואלה צעקו לה בחזרה: “אתם הורסים את המדינה”.

חבר הכנסת איימן עודה הוצא מהמליאה על ידי היו”ר אמיר אוחנה, לאחר שצעק לעבר ראש הממשלה: “המחבל זה אתה”.