נסראללה: נתקוף בטילים יישובים בישראל שלא היו מטרות עד כה

סוכלה חדירת מחבל חמוש בסכין ליישוב תלם - ששהה בו 14 דקות • נסראללה: הוא ניסה להרגיע את הביקורת עליו מצד הלבנונים: נבנה מחדש את הבתים שנהרסו • דיווח: במצרים עלתה רמת הפסימיות באשר לאפשרות להגיע להסכם חדש • עדכונים שוטפים
חיים טוויל
י"א תמוז התשפ"ד / 17.07.2024 12:43
היום ה-285 למלחמה I עדכונים שוטפים: 

12:15 – מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה”ב נפגש עם הרמטכ”ל הלוי

מפקד פיקוד המרכז בצבא ארצות הברית (CENTCOM), גנרל מייקל קורילה נחת השבוע בישראל לביקור כאורחו הרשמי של ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי. במהלך הביקור, מפקד סנטקום והרמטכ”ל קיימו פגישות וביקרו במספר יחידות, בהם נפגשו עם מפקדים בכירים נוספים בצה”ל. בנוסף, קיימו הערכת מצב משותפת בה דנו בנושאים ביטחוניים אסטרטגיים.

11:05 – נסראללה מאיים: נגיע למקומות חדשים שעוד לא תקפנו

מזכ”ל חיזבאללה איים פעם נוספת שלא יעצור את הלחימה מול ישראל עד שתיעצר המלחמה ברצועת עזה, והוסיף כי האבידות בלבנון יביאו לכך שיתקוף בטילים יישובים חדשים בישראל שלא היה מטרות עד כה. על הנזק הנרחב בדרום לבנון, אמר: “אנו מבטיחים לאנשינו שבתיהם נהרסו – נבנה אותם ואת כפרי החזית שלנו מחדש, יפים יותר ממה שהיו”.

10:00 –  בשעות הלילה בוצעה מתקפת כטב”מים נגד בסיס אמריקני במערב עיראק, ללא נפגעים

הערוץ הלבנוני אל-מיאדין דיווח כי אתמול בוצעה מתקפת כטב”מים לעבר הבסיס האמריקני הגדול עין אל-אסד במערב עיראק. זוהי התקיפה הראשונה נגד יעד אמריקני בעיראק אחרי הפוגה ארוכה מצד המיליציות הפרו איראניות במדינה. לא דווח על נפגעים.

09:50 – דיווחים פלסטינים בעזה: צה”ל שחרר עשרה אסירים פלסטינים

לפי הדיווחים בעזה, האסירים המשוחררים עשו את דרכם לבית חולים “שוהדאא אלאקסא”, במרכז רצועת עזה.

09:45 –  מחבל חמוש בסכין חדר ליישוב תלם שבחטיבת יהודה, ללא נפגעים

במהלך הלילה כוחות הביטחון של היישוב תלם שבחטיבת יהודה, סיכלו חדירה ליישוב. הכוחות הגיעו בעקבות זיהוי של חשוד חמוש בסכין שנמצא סמוך לאחת הכניסות ליישוב, וביצעו ירי לאוויר. ‏הוא שהה 14 דקות בתוך היישוב ועם הגעת הכוחות נמלט מהאזור. הכוחות ביצעו סריקות במרחב במהלכן אותרו פריטים שונים סביב אזור הפרצה. אין נפגעים, כוחות צה”ל ממשיכים בסריקות ומרדף אחר המחבל.

09:40 – גורמים המעורים במו”מ: הלחץ של חמאס על סינוואר – הוביל להתגמשויות

מקורות המעורים במגעים לעסקת חטופים אמרו כי הלחץ של הדרג הצבאי של חמאס על יחיא סינוואר, הוביל להתגמשות בסוגיות מסויימות במגעים.

09:35 – צה”ל תקף את המוקד ממנו בוצע שיגור הרקטות לשדרות אמש

שלושה שיגורים חצו אמש מאזור צפון הרצועה לעבר שדרות. בסגירת מעגל, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו יחד עם מכלול האש של אוגדת עזה, מטרות טרור במרחב ממנו זוהו השיגורים.

07:20 – עיתון לבנוני מעריך: גברה הפסימיות להגיע להסכם שחרור חטופים

העיתון אל-אח’באר הלבנוני, דיווח מפי מקורות מצריים יודעי דבר, שהדיונים בין הבכירים המצרים והישראלים, התמקדו ביומיים האחרונים בחזרתה של ישראל מכוונתה לסגת מציר פילדפי וציר נצרים ברצועת עזה, למרות שישראל לא הביעה התנגדות לסגת משני הצירים הללו במהלך השיחות שהתקיימו בקהיר ובדוחא בשבוע שעבר. העיתון מציין כי גברה הפסימיות להגיע להסכם.

06:30 – לאחר המטחים לאזור נהריה: צה”ל תקף תשתיות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים יארין, עייתא א-שעב ועלמא א-שעב שבדרום לבנון. בנוסף, צה”ל ביצע ירי ארטילרי להסרת איום במרחב מג’דל זון.

בנוסף, דובר צה״ל עדכן כי זוהו כ-15 שיגורים שחצו מלבנון במהלך הלילה למרחב נהריה, חלקם יורטו והשאר נפלו בשטחים פתוחים. אין נזק ואין נפגעים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות