ליברמן: למה הצבא בוחר להתנכל לאלה שעובדים ומשלמים מסים?

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו תקף את הכוונה של צה"ל לגייס צעירים חרדים שמונפק להם תלוש שכר: "המהלך הזה נוגד את כל ההשקעה והעידוד של המגזר החרדי להשתלב בשוק התעסוקה" • ח״כ  שרון ניר: "באיזה עולם מזמנים אנשים לצו ראשון על פי קריטריון כמו שימוש בסמרטפון?"
יוני גרין
י"א תמוז התשפ"ד / 17.07.2024 11:45

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, תקף הבוקר (רביעי)  בחשבון הטוויטר שלו את הכוונה של צה”ל לגייס צעירים חרדים בגיל גיוס –  שמונפק להם תלוש שכר.

מחזיקים בתעודת עו”ס? זו הסיבה שכדאי לכם למלאות הטופס הזה

“צה”ל כשל”, הכריז ליברמן. “ההחלטה של ראש אכ”א לגייס דווקא חרדים בני 21 ומעלה, שמקבלים תלוש משכורת ומפרנסים את משפחתם, ולא לשלוח צווים לצעירים בני 18, היא ליקוי מאורות.

“לא ברור לי למה הצבא בוחר להתנכל דווקא לאלה שכן עובדים ומשלמים מסים. המהלך הזה נוגד את כל ההשקעה והעידוד של המגזר החרדי להשתלב בשוק התעסוקה, ופשוט יביא את אותם החרדים לעזוב את מקום עבודתם, ידרדר את תעסוקתם במשק, ולא יגדיל את יעדי הגיוס בחרדי אחד”.

הוא הוסיף: “אני קורא לראש אכ”א ולרמטכ”ל לפעול על פי החוק, לפי פסיקת בית המשפט העליון ולהפסיק לברוח מאחריות”.

ח״כ  שרון ניר מישראל ביתנו אמרה היום בדיון שהתקיים בוועדת חוץ ובטחון על שיגור ‘צו ראשון’ לאלפי חרדים כבר ביום ראשון הקרוב: “לא ייתכן שהצבא קובע קריטריונים להוצאת צווים על פי ‘דתומטר’ ולא על פי צורך מבצעי. באיזה עולם מזמנים אנשים לצו ראשון על פי קריטריון כמו שימוש בסמרטפון?

“הצבא הודיע לפני חודשיים שכדי לגייס 3,000 צעירים חרדים הוא צריך להוציא 12,000 צווים וכעת מתבהרת שיטת הטירגוט שבפועל תנציח את ההשתמטות של מגזר שלם מצה״ל”.

משרד האוצר הזהיר השבוע את צה”ל, בעקבות התוכניות לגייס צעירים חרדים בגיל גיוס שעובדים ומונפק להם תלוש שכר, כי “המהלך יוביל לפגיעה אנושה במאמצי ההשתלבות בשוק העבודה”.

במשרד האוצר טוענים כי  במידה והחרדים העובדים אכן יגויסו, חרדים רבים ימנעו מהשתלבות בתעסוקה בעתיד לאור חשש מכניסה למאגר המיועדים לגיוס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות