דיווח: האבטחה על טראמפ תוגברה עקב מזימה איראנית להתנקש בו

רשת CNN דווחה כי לפני מספר שבועות התקבל מידע שאיראן זוממת להתנקש בנשיא לשעבר • עם זאת, אין אינדיקציה שהמזימה הזו קשורה לניסיון ההתנקשות בטראמפ בעצרת בפנסילבניה בשבת וליורה תומאס מת'יו קרוקס
חרדים 10
י"א תמוז התשפ"ד / 17.07.2024 00:58

הרשויות בארצות הברית קיבלו בשבועות האחרונים מודיעין ממקור אנושי על מזימה איראנית להתנקש בנשיא לשעבר והמועמד לנשיאות דונלד טראמפ.

לפי דווח הערב (שלישי) ברשת CNN, המידע המודיעיני הזה הוביל לתיגבור האבטחה סביב טראמפ בתקופה האחרונה.

יחד עם זאת, אין אינדיקציה לכך שמזימת ההתנקשות קשורה לניסיון ההתנקשות בטראמפ בעצרת בפנסילבניה בשבת או ליורה תומאס מת’יו קרוקס. הגורמים החוקרים את ניסיון ההתנקשות לא מצאו לפי שעה מידע הקושר אותו למדינה זרה, והמניע למעשה נותר לוט בערפל.

לפי כמה מקורות, גורמי אכיפת החוק בארצות הברית דאגו במשך חודשים מניסיון של איראן להתנקש בטראמפ ובאישים נוספים שכיהנו לצידו בממשל האמריקני. אולם, אותם מקורות סיפרו ל-CNN, כי המודיעין שהגיע לאחרונה מיקד את תשומת הלב באיום הזה.

בעקבות כך, גורמים בשירות החשאי הזהירו את קמפיין טראמפ מעצרות ענק בהם יש קושי לשלוט בגישה לנשיא לשעבר, זאת ביחס לאירועים מצומצמים יותר.

האזהרות בדבר תוכניות לפגוע בנשיא לשעבר צצו במקביל לעלייה הניכרת בהודעות מקוונות של חשבונות איראניים המזכירות את טראמפ, ושגרמו לחשש בקרב הרשויות.

מזה כמה שנים מבקשים באיראן לנקום את מותו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה קאסם סולימאני, שחוסל לפני ארבע שנים וחצי, בטראמפ ובאישים שכיהנו בממשלו. בין השאר התגלו מזימות להתנקש ולפגוע בג’ון בולטון, לשעבר היועץ לביטחון לאומי תחת הנשיא טראמפ, וגם במייק פומאפו, לשעבר שר החוץ בממשל טראמפ.

מטעם הקמפיין של טראמפ נמסר כי הם אינם מתייחסים לסוגיות האבטחה של הנשיא לשעבר וכי יש להפנות את השאלות לשירות החשאי. דובר השירות, אנתוניו גוגליאמי, אמר בהצהרה שהעניק ביום ראשון: “השירות החשאי הוסיף משאבים ויכולות לאבטחת טראמפ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות