על מזרנים, חבולות בפנים ובראש: תמונות התצפיתניות מהשבי בעזה

חיים טוויל
|
י' תמוז התשפ"ד / 16.07.2024 19:18
המשפחות של חמש התצפיתניות שנחטפו לרצועת עזה ומוחזקות בשבי חמאס חשפו תמונות חדשות של בנותיהן מהימים הראשונים בשבי • בתיעודים שקיבלו ההורים לפני כמה חודשים נראות החטופות מוחזקות בבית בעזה, לבושות בבגדים עזתיים, וברקע – תמונה של איסמעיל הנייה

הורי חמש התצפיתניות החטופות בעזה כבר 284 יום, קיימו הערב (שלישי) הצהרה לתקשורת במהלכה חשפו תיעודים חדשים של בנותיהם לירי אלבג, קרינה ארייב, אגם ברגר, דניאלה גלבוע ונעמה לוי, משבי חמאס – יומיים אחרי החטיפה.

בתמונות שקיבלו המשפחות לפני כמה חודשים נראות החטופות מוחזקות על מזרנים בדירה בעזה, חבולות בפנים ובראש, בבגדים עזתיים שהלבישו אותן, וברקע – תמונה של ראש הלשכה המדינית של חמאס אִסמאעיל הנייה.

התמונות שנחשפו הערב הן חלק מסרטון  שהוצג למשפחות בידי דובר צה”ל והן היו בין חומרים שצה”ל איתר ברצועה.

“קיבלנו את הסרטון מגורם ביטחוני. הוא לא בידינו. רואים את הבנות יושבות בחדר הזה והשובה עובר עם מצלמה, ושואל לשמן – מאיפה נחטפו. זה חוזר על עצמו בלופים – כמה טייקים שהם לקחו”, סיפרה סשה ארייב, אחותה של קרינה ארייב.

“רואים את הבנות סובלות מאוד. קרינה ספציפית – הוא שואל אותה כמה פעמים לשם שלה. בשלב מסוים קשה לה לענות, כי הרגל שלה ממשיכה לדמם. אנחנו רואים את התמונה של איסמעיל הנייה מאחורה. בשלב מסוים מכריחים את הבנות להראות אגודל למעלה”.

נעמה לוי, שנחטפה גם היא מנחל עוז, אינה מופיעה בסרטון ובתמונה שפרסמו המשפחות הערב – והיא מופיעה בתמונה נפרדת.

“נעמה נחטפה לא יחד עם הבנות בסרטון עם הג’יפ. התמונה לקוחה מהסרטון מהימים הראשונים. נעמה הוחזקה תקופה ארוכה לבד. המידע האחרון שקבלנו שהיא במנהרות והיא חיה”, סיפרו במשפחתה.

איילת לוי, אימה של נעמה לוי, סיפרה בהצהרה: “ראש הממשלה נתניהו ביקש שאצטרף אליו לנסיעה לחו”ל. הסברתי לו שלא אוכל להצטרף עד שאראה שהמגעים לשחרור נעמה מגיעים לקו הסיום. ככל שהעסקה תקודם, אוכל לבוא – אפילו יחד איתה למשלחת בראשותו. אני מבקשת מכם – הסתכלו לה בעיניים. זו הבת שלי. נתניהו. היפגש עימנו כדי שנוכל להשמיע את קולה. אנו ממתינים לפגישה דחופה איתך. זה לא הזמן לנסיעות ראווה אלא לסגירת הסכם”.

אלברט ארייב, אביה של קרינה ארייב, אמר במסיבת העיתונאים: “יש תחבושת מזעזעת לראשה ודש קרוש. דם טרי על מכנסיה. רואים בתמונה שקרינה סובלת מבצקת בידיים, בשורש כף ידה רואים שהיא הייתה אזוקה זמן רב. ההסכם שנמצא כעת על הפרק הוא המוחשי מאי פעם, קרוב מתמיד. התנאים הושגו, בשלו. הדף ממתין למילים ‘כן לעסקה’. מבקש ממך ראש הממשלה שלי ביבי נתניהו – אל תטוס לחו”ל לפני שיש עסקה בדרך”.

שירה  אלבג, אימה של לירי אלבג, הוסיפה: “גלנט אמר לנו שעכשיו יש היתכנות לעסקה, שהיא הכי קרובה מאי פעם. אנחנו כאן לוודא שההזדמנות הנוכחית לא תוחמץ בשנית. זה הזמן לחתום, להחזיר את לירי שלי ואת כולם. נתניהו, אני פונה אליך – הבטחת לנו בפגישות האישיות וזה גם הזמן לקיים. קודם עסקה – אחר כך טיסה. כל יום קריטי לבנות שלנו. אנחנו זקוקים לך פה, זמין לצוות המו”מ, להגיב ולחתום על עסקה עכשיו”.

בזמן דבריה, אלי  אלבג, אביה של לירי, חש ברע ופונה מהמקום.

שלומי ברגר, אביה של אגם ברגר: “אדוני ראש הממשלה זו פנייה אישית אליך. המפקד צריך להיות עכשיו כאן. להנהיג ולגרום לעסקה הזאת להסגר. קודם תסגור עסקה, אחר כך תסע בשלום ותחזור בשלום. זה לא הזמן לנסיעות”.

אורלי גלבוע, אימה של דניאלה גלבוע, זעקה בבכי: “אני שואלת – עד מתי? גם אחרי 284 יום אני עדיין אימא לחטופה. כבר יותר מ-9 חודשים שהן מוחזקות, מושפלות, מוכות ועוברות התעללות בלתי פוסקת בידי מחבלי חמאס. לפי הערכות הצבא, דניאלה שלי כבר חצי שנה מוחזקת במנהרה בתנאים בלתי אפשריים. ראש הממשלה, נפגשת היום עם נציגי ההורים של התצפיתניות שנרצחו – חברות של הבנות שלי. הם שיתפו אותך בחשש שבנותינו יצטרפו לרשימת ההרוגות. השיקום שלהם לא יתחיל עד שבנותינו יחזרו, אנחנו משפחה אחת.

“אני מבקשת ממך, נתניהו, לדרוש בנאומך בוושינגטון להשיב את כל החטופים”.

ממטה המשפחות להחזרת החטופים נמסר: “מעל 9 חודשים חלפו מאז צולמו התמונות בהן רואים את אגם, דניאלה, לירי, נעמה וקרינה בימיהן הראשונים בשבי החמאס בעזה.

“ההחלטה האמיצה של הורי התצפיתניות לחשוף את התמונות, נועדה כדי לקרב את החיבוק שלהם עם הבנות, שנמצא במרחק חתימה על עסקת נתניהו שתחזיר את כל 120 החטופים הביתה – החיים לשיקום והנרצחים והחללים לקבורה ראויה בארצם.

“אנו דורשים מממשלת ישראל ובפרט מן העומד בראשה להסתכל לבנות האלה בעיניים, לנסות לדמיין מה עובר עליהן ועל כל החטופים כבר 284 ימים ולעשות הכל כדי להחזיר את כולם וכולן הביתה”.