גרסת העצור מויז’ניץ: “חשבתי שהיא אשת שמאל” • כתב האישום

אלימלך שטרן מבית שמש, העצור בחשד סיוע לסוכנים איראנים, מספר כי נכנס לקבוצת טלגרם ללמוד על קריפטו - ושם פנתה אליו 'אשת שמאל' • "אם הייתי יודע שמדובר בגורם עוין לא הייתי נכנס לזה, רק לאחר המעצר גיליתי שהאישה היא סוכנת איראנית" • כתב האישום מגולל את הפרשה
חרדים 10
י' תמוז התשפ"ד / 16.07.2024 16:23

לאחר שהותר היום (שלישי) לפרסום כי השב”כ והיחידה הארצית לחקירות בינ”ל בלהב 433 עצרו את אלימלך שטרן, חסיד ויזניץ’ בן 21, תושב שכונת רמה ד’  בבית שמש, בחשד לביצוע פעילות ביטחונית בהנחיית גורמי מודיעין איראניים – הצעיר החסידי מספר לראשונה את גרסתו.

לפי דיווח של אור רביד בחדשות 12, שטרן סיפר למקורביו: “אני מתעניין בכלכלה ובתחומי המטבעות הווירטואליים, אז נכנסתי לקבוצת טלגרם שבה חברים מאות אנשים שמתעניינים בתחום הקריפטו”, סיפר שטרן,  “בקבוצה פנתה אלי מישהי שהציגה עצמה כאשת שמאל ישראלית. לרגע לא חשבתי שמדובר בגורם עוין ומסוכן”.

לדבריו, אותה אישה ביקשה ממנו לעשות עבורה משימות פוליטיות בתמורה לכסף: “היא הבטיחה להעביר לי כסף ובכלל חשבתי שהיא אשת שמאל שמבקשת ממני לתלות כרזות בנושאים פוליטיים, ככה היא גם הציגה את עצמה בפניי”.

הוא מספר כי יצא לבצע כמה משימות כאלו: “עשיתי את זה ובתמורה קיבלתי ממנה בסך הכל כמה מאות שקלים – רק לאחר המעצר גיליתי שהאישה היא סוכנת איראנית שעוינת למדינה”.

הצעיר סיפר כי הוא מגיע ממשפחה מוכרת בחסידות ויז’ניץ: “המשפחה שלי מתונה ועוזרת למדינה, אבי הוא אדם מוכר בקהילה שלנו – אם הייתי יודע שמדובר בגורם עוין לא הייתי נכנס לזה, רק רציתי ללמוד על קריפטו”.

סנגורו של שטרן, עו”ד אושרי בן ישי מסר בתגובה לחדשות 12: “כתב האישום הוגש היום, ובימים הקרובים אקבל את חומרי החקירה בעניין. אפשר להקדים ולומר כי נתקבלו טענות ההגנה אשר נטענו בתקופת המעצר ורוב העבירות שיוחסו למרשי בתחילה הוסרו ונשארה עבירה אחת בלבד.

“מעבר לכך – לא בכדי שוחררו כבר שני עצורים בפרשה ואני בטוח כי כאשר נתקדם בהליך נראה כי למרשי לא היה שום קשר למיוחס לו בוודאי שלא יכול היה לדעת ולו ברמז לאור מה שהתבקש לעשות. התמונה אשר הועברה הבוקר על ידי הפרקליטות הינה חלקית ומגמתית”.

כתב האישום

פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד אלימלך שטרן מבית שמש, לאחר שביצע משימות שנתן לו סוכן זר, בעבור תשלום.

מכתב האישום שהוגש באמצעות עו״ד ישי זיגמן מפרקליטות מחוז ירושלים  עולה, כי שטרן עמד בקשר עם סוכן חוץ ממדינה זרה, שכינויו ״אנה״. במסגרת הקשר ביצע משימות שונות אשר הוטלו עליו על ידי ״אנה״ וקיבל כנגד תשלום שהועבר אליו במטבעות דיגיטליים. לטובת ביצוע המשימות, הנאשם הפעיל 2 אזרחים ישראליים נוספים.

כך למשל, לבקשתה של ״אנה״ הדפיס ותלה שטרן מודעות שבמרכזן תמונה כף יד שנראית שטופת דם ותחתה כיתוב באנגלית שמשמעו – ״יהיה כתוב בהיסטוריה שילדים נהרגו, בואו נעמוד בצד הנכון של ההיסטוריה״. לטובת תליית המודעות, גייס שטרן את יונתן נחומקה וסיכם איתו שישלם לו בעבור המשימה. השניים תלו את המודעות בתל אביב בהנחיית ״אנה״, תוך שנחומקה מצלם את עצמו עושה זאת, שולח לשטרן וזה בתורו מעביר הצילומים ל״אנה״. בעבור המשימה, קיבל שטרן תשלום מ״אנה״.

בהזדמנות אחרת, אסף נחומקה, לבקשתו של שטרן מאזור עתלית טלפון, לפי הנחיותיה של ״אנה״.

לדברי ״אנה״, הטלפון ישמש את שטרן לתקשר עימה ולבצע את המשימות. לאחר שהתעורר חשדו של שטרן כי קיים סיכון בטחוני בלקיחת הטלפון, פנה למנהל קבוצת הטלגרם ‘אבו צלאח הדסק הערבי’ ושטח בפניו את חששו, תוך שהוא כותב לו: “אני פונה אליך עכשיו שאלה דחופה אולי אני פרנואיד (זה האמת) אבל העניין הוא ככה. קיבלתי טלפון ממישהו (על העבודה שעשיתי לו במשך השנה…) ושמעתי על חיסולו של יחיא עיאש שחיסלו אותו עם הטלפון. לכן שאלתי הוא אם אני צריך לחשוש שהטלפון ממולכד (דהיינו אם יש דבר כזה בכלל) ואם כן מה הגורם הסים או הטלפון או שאם הם רוצים לעשות זאת הם לא צריכים את הטלפון המסויים הזה שהם נתנו לי אלא יכולים לעשות את זה לכל טלפון. מקווה שלא תעיף אותי מהערוץ אבל אני חושש לביטחון של ישראל”.

בתגובה לכך ענה לו אבו צלאח: “אחי מה אתה מעשן”. משלא הפיג אבו צלאח את חששו כתב הנאשם הודעה נוספת: “שוב, זה לא אותי אלא על ידי הטלפון שלי כשיזהו אותי לפי המיקום במקום הומה בני אדם אז יפוצצו את זה”.

בהנחיית ״אנה״, הפעיל שטרן את מכשיר הטלפון וניסה להתחבר לטלגרם. הנאשם הטמין בעבור ״אנה״, סכומי כסף ברחבי ירושלים ותל אביב, תוך הפעלתו של ישראלי אחר, נתנאל בר אור.

באחת השיחות, ביקשה ״אנה״ משטרן ללכת להפגנה ולנפץ בה חלון של רכב או בית עסק. כמו כן, ביקשה משטרן לרכוש ראש של כבש ולשים אותו באריזת מתנה לצד פרחים, כדי לשלוח את החבילה לביתו של שגריר ישראל בסבא”א.

לאחר שלא מצא ראש כבש בחנויות, הנחתה אותו אנה לרכוש בובה גדולה ולהניחה עם סכין וזר פרחים בחבילה. שטרן ענה ל״אנה״ שהוא חושש לבצע את המשימה פן ייכנס לכלא.

כתב האישום מייחס לשטרן עבירות של מגע עם סוכן חוץ וקשירת קשר לאיומים.

שני החרדים שגויסו על ידו נחקרו ושוחררו ממעצר בסיום חקירתם, עד להכרעה בעניינם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות