במשך שלוש שעות: נתניהו נפגש עם משפחות תצפיתניות שנרצחו בנחל עוז

ראש הממשלה קיים פגישה בת שלוש שעות עם משפחות התצפיתניות שנרצחו בבסיס נחל עוז ב-7 באוקטובר • ההורים דרשו הקמת ועדת חקירה ממלכתית, אך נתניהו הבהיר כי ועדה תוקם רק בסיום המלחמה
חרדים 10
י' תמוז התשפ"ד / 16.07.2024 15:27

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (שלישי) בלשכת ראש הממשלה בירושלים פגישה בת שלוש שעות עם משפחות התצפיתניות שנרצחו בבסיס נחל עוז ב-7 באוקטובר.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו האזין לסיפורי החיים והגבורה של כל אחת ואחת מהבנות ושמע את בקשותיהם ודרישותיהם לחקירת האירועים ולהנצחת בנותיהם.

בנוסף, השיב לשאלותיהם ואמר כי הדברים ייבדקו עד תום, והלקחים יופקו בכל הדרגים – לרבות בתחום המודיעיני, המבצעי, הצבאי והמדיני. כמו כן, הבטיח לסייע להורים בהנצחת הבנות ומורשתן.

לפי דיווח של ירון אברהם בחדשות 12, המשפחות דרשו הקמת ועדת חקירה ממלכתית. נתניהו השיב: “ועדת חקירה תוקם רק אחרי המלחמה”.

אייל אשל, אביה של רוני אשל הי”ד, אמר בהצהרה שערכו ההורים אחרי הפגישה עם נתניהו: “אנחנו דורשים את הקמתה של ועדת חקירה ממלכתית לאסון התצפיתניות. אם היא לא תקום, לעולם לא יתוקנו הכשלים האלה.

“אנחנו מברכים על הפגישה, הוא הקדיש לנו את מלוא הזמן ותשומת הלב. אני מצר על כך שהוא לא ממש מבין את הפרטים של הסיפור של נחל עוז, ואנחנו היינו שם לספר לו את הסיפור של חמ”ל נחל עוז. יצאנו עם שתי הבטחות: חמ”ל נח”ל עוז שנשרף ישומר ויהפוך לאתר מורשת. הבטחה נוספת לגבי האנדרטה עצמה שסמוכה לקיבוץ עלומים. קיבלנו הבטחה שהאנדרטה תשומר לטובת הדורות הבאים – על גבורתן של התצפיתניות”.

גילי לייבושור, אמא של יעל לייבושור הי”ד אמרה: “יעל, כמו החברות שלה, דיווחו עד הרגע האחרון על הפשיטה של המחבלים לישראל. אנחנו מייצגים גם ההורים של החטופות. באנו לכאן גם בדרישה להחזיר את החברות של הבנות שלנו הביתה. אין יותר מקום לעוד תצפיתניות שייהרגו. התפקיד של תצפיתניות הוא להסתכל על מסך ולא להסיט את המבט, ועל הפקרה נענשים. דרשנו שמי שהסית את המבט לאורך השנים ייענש”.

ארז פרייס, אבא של נועה פרייס הי”ד אמר: “נפגשנו עם ראש הממשלה שהקדיש שלוש שעות למשפחות, הוא שמע את הסיפורים של הבנות והכיר אותן. בסופו של דבר גם ראש הממשלה מבין שבנחל עוז קרה אחד האירועים המשמעותיים בשבעה באוקטובר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות