גורמי מודיעין אמריקנים חושפים: זה המקום בו יחיא סינוואר מסתתר

ראש ה-CIA מעריך: מפקדים בחמאס לוחצים על סינוואר לסיים את המלחמה • לדברי ראש סוכנות הביון, סינוואר לא חושש לחייו - אבל כן מודאג מההאשמות שהוא גורם לסבל רב לתושבי רצועת עזה
חרדים 10
י' תמוז התשפ"ד / 16.07.2024 15:05

ברשת CNN דווח היום (שלישי) כי בסוכנות הביון האמריקנית CIA מעריכים שמנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר נמצא תחת לחץ גובר מצד מפקדיו הצבאיים לקבל את הצעת הפסקת האש ולסיים את המלחמה.

ב-CNN צוטט גורם ששמע את הדברים מפי ראש סוכנות הביון האמריקנית, וויליאם ברנס, בישיבה בדלתיים סגורות שנערכה בשבת.

לפי הדיווח, ברנס אמר כי סינוואר אינו מודאג ממותו שלו והאם יחוסל בידי ישראל, אלא מכך שהוא מואשם בסבל העצום שנגרם לתושבי הרצועה. מדובר בשינוי ניכר בעמדתו של מנהיג חמאס, כחודש לאחר שדווח כי כינה את עשרות אלפי ההרוגים בעזה “קורבן הכרחי”.

ראש  ה-CIA אמר כי הלחץ עמו מתמודד סינוואר, והעובדה שמפקדים בכירים דורשים ממנו לסיים את המלחמה, הינו התקדמות של השבועיים האחרונים.

עוד דווח, כי גורמי מודיעין אמריקנים מעריכים כי שסינוואר מסתתר במנהרות מתחת למקום הולדתו ח’אן יונס,  וכי הוא מקבל ההחלטות המרכזי של חמאס באשר לעסקה.

אחת הסיבות להתארכות המו”מ היא העיכוב בקבלת התשובות מסינוואר.

גורמים בממשל האמריקני מאמינים שסינואר לא רוצה יותר לשלוט בעזה ובמסגרת השלב השני לעסקה עם חמאס הוסכם כי אף אחד מהצדדים – קרי ישראל וחמאס, לא ישלטו בעזה בשלב הזה.

במסגרת הלחץ להגיע לעסקה, קטאר איימה על חמאס כי אם תסרב לחתום על ההסכם להפסקת אש היא תגרש את בכירי חמאס ותאסור עליהם כניסה לשטחה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות