“יביא לפגיעה אנושה”: האוצר מזהיר את צה”ל מגיוס של חרדים עובדים

גיוס של כאלף לוחמים חרדים בכל שנה יחסוך 833 אלף ימי מילואים של לוחמים בשנה • מבחינה כלכלית - גיוס של אלף לוחמים חרדים בשנה יחסוך 1.3 מיליארד שקלים לקופת המדינה
אריה ריבקינד
י' תמוז התשפ"ד / 16.07.2024 11:33

אחרי שצה”ל החל לאסוף נתונים ממס הכנסה על צעירים חרדים בגיל גיוס שעובדים: משרד האוצר הזהיר את צה”ל, בעקבות התוכניות לגייס צעירים חרדים בגיל גיוס שעובדים ומונפק להם תלוש שכר, כי “המהלך יוביל לפגיעה אנושה במאמצי ההשתלבות בשוק העבודה”.

מחזיקים בתעודת עו”ס? זו הסיבה שכדאי לכם למלאות הטופס הזה

במשרד האוצר טוענים כי  במידה והחרדים העובדים אכן יגויסו, חרדים רבים ימנעו מהשתלבות בתעסוקה בעתיד לאור חשש מכניסה למאגר המיועדים לגיוס.

עם זאת, לפי האוצר, גיוס חרדים ישפיע באופן ישיר על גיוס חיילים וחיילות במילואים – כאשר  גיוס של 1,000 חרדים לשירות קרבי מדי שנה, יוביל לחיסכון של 833 אלף ימי מילואים קרביים בשנה.

המשמעות: כל לוחם במערך המילואים יזכה לחיסכון של 10-14 ימי מילואים בשנה, מה שיהווה חיסכון עלות כלכלית לפרט של כ-20 אלף שקלים בכל שנה. מבחינה כלכלית, גיוסם של אלף לוחמים חרדים בשנה יחסוך 1.3 מיליארד שקלים לקופת המדינה.

יו”ר ועדת החוץ והביטחון, ח”כ יולי אדלשטיין, כתב היום בחשבון הפייסבוק שלו: “עדיין לא ראיתי נוסח לחוק הגיוס שמוסכם על כולם, המוצא הישר מוזמן למסור אותו אליי.

“וברצינות, מחר אנחנו ניגש לעבוד על נוסח החוק בצורה מקצועית ומדויקת, ואני מתחייב שהוא ישתנה מן הקצה אל הקצה, באופן כזה שיהיה מוסכם על הציבור ועל צרכיה הלאומיים של מדינת ישראל. הדרך לפתרון היסטורי שיוביל לגיוס חרדים ומענה אמיתי לצרכי צה״ל – מתחיל רק כאן בוועדת החוץ והביטחון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות