ברדק בצה”ל? 50 אלף חיילי מילואים לא נקראו בכלל לשרת במלחמה

חרדים 10
|
י' תמוז התשפ"ד / 16.07.2024 10:20
מדובר על אנשים ששירתו בסדיר ב’יחידות קדמיות • מאות אלפי בני אדם ששירתו בסדיר קיבלו פטור ממילואים בעשור האחרון • מאז פרוץ המלחמה חזרו לשירות כ-70 אלף איש שקיבלו פטור

בדיון חסוי בוועדת חוץ וביטחון נחשף כי כ-50 אלף איש שרשומים בצה”ל כמי ששירתו בסדיר ב’יחידות קדמיות’ לא נקראו כלל לשרת מאז החלה מלחמת ‘חרבות ברזל’. כך דווחה היום  (שלישי) דקלה אהרן שפרן ברשת ב’.

מחזיקים בתעודת עו”ס? זו הסיבה שכדאי לכם למלאות הטופס הזה

מדובר במי שהם חלק ממאגר כוח האדם הרשמי של צה”ל.

מאות אלפי בני אדם ששירתו בסדיר קיבלו פטור ממילואים בעשור האחרון.

מנתונים שהוצגו בוועדה עולה,  כי כ-170 אלף קיבלו פטור בגלל החלטה של הצבא על צמצום כוחות, והשאר מסיבות אחרות. זאת מעבר לכ-110 אלף איש שקיבלו פטור בגלל גילם, 40 לחייל ו-45 לקצין.

לצד זאת, לפי נתוני צה”ל מאז פרוץ המלחמה חזרו לשירות כ-70 אלף איש שקיבלו פטור.

גורמים בממשלה האשימו כי מדובר בתת תפקוד של הצבא, שלא מגייס אנשים שיכולים לשרת בימי המערכה המתמשכת, אל מול הצורך הקריטי בכח אדם והשחיקה של המילואימניקים שכן משרתים.

השרה אורית סטרוק שאלה השבוע בישיבת הממשלה את שר הביטחון גלנט לגבי המספרים המדויקים של חיילי המילואים הרשמיים שלא זומנו כלל – וגלנט הבטיח כי תינתן לה תשובה.

תגובת דובר צה”ל: “מאז תחילת המלחמה הוחזרו לשירות במערך המילואים עשרות אלפי חיילי מילואים למשימות בהתאם לצורך המבצעי.

צה”ל ממשיך לבחון כל העת כיצד ניתן לייעל את הפעלת מערך המילואים, ופועל ללא הרף על מנת להגדיל ולמצות את סד”כ צה”ל. הפעלת אנשי מילואים המוצבים ביחידות מבוצעת בהתאם לצורך ולהחלטות המפקדים”.