צעקות נאצה ובקבוקים: שני קצינים בכירים הותקפו בב”ב

מפקד פיקוד ההכשרות אלוף דוד זיני ורח"ט תומכ"א תא"ל שי טייב הותקפו בידי עשרות קיצונים ביציאה מפגישה בבית הרב דוד לייבל - המסייע לקדם הקמת חטיבה חרדית • הקיצונים זרקו לעברם חפצים ובקבוקים - וקראו קריאות נאצה • השר ארבל: "ראויים לכל גינוי. ואין חלקנו עמהם"
חיים טוויל
י' תמוז התשפ"ד / 16.07.2024 09:57

מפקד פיקוד ההכשרות בצה”ל, אלוף דוד זיני, ווראש חטיבת תכנון ומנהל כוח האדם בצה”ל תא”ל שי טייב, הותקפו הלילה (שלישי) בבני ברק – בסיום פגישה שקיימו עם הרב דוד לייבל, הפועל להקמת החטיבה החרדית בצה”ל.

מחזיקים בתעודת עו”ס? זו הסיבה שכדאי לכם למלאות הטופס הזה

עם תום הפגישה, עשרות קיצוניים מהפלג הירושלמי הקיפו את הרכבם של שני הקצינים, תוך שהם זורקים לעברם חפצים ובקבוקי מים וקוראים קריאות נאצה, בהן “רוצח”.

רכבם של הקצינים נחסם למשך דקות ארוכות. כוח משטרה שהוזעק למקום חילץ את הקצינים הבכירים לקול קריאות המפגינים: “רוצח, נמות ולא נתגייס”.

 

לפי דיווח בחדשות 12, גורם במשטרה אמר כי האלוף זיני סירב תחילה להתפנות בסיוע כוח משטרה מהמקום, וכי האלוף אף ניסה לנהל שיח עם המוחים מהפלג הירושלמי, לדברי הגורם, כשהדברים החלו להתלהט, השניים פונו בסיוע הכוח המשטרתי.

שר הביטחון יואב גלנט הגיב על האירוע האלים: “לצה”ל ולמפקדיו יש גיבוי מלא לכל משימה המוטלת עליהם. המתקפה על המפקדים האלוף דוד זיני ותת-אלוף שי טייב ראויה לכל גנאי. מדובר בקצינים מצטיינים ומסורים, שפועלים למען חיזוק ביטחון ישראל בשעה שבה צה”ל זקוק לחיילים נוספים, ללא כל שיקול אחר”.

שר הפנים משה ארבל הגיב: “קומץ הקיצוניים שקראו אמש בבני ברק לאלוף דוד זיני ולתא”ל שי טייב קריאות ‘רוצח’ אחרי פגישה עם רב חשוב בעיר, לא מייצגים אפילו את עצמם. הם ראויים לכל גינוי. ואין חלקנו עמהם”.

יו”ר יהדות התורה, שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: “אני רואה בחומרה רבה את התקיפה של נציגי צה”ל הלילה בעיר בני ברק, על ידי גורמי שוליים סהרוריים שלא מייצגים את הציבור החרדי ואת תושבי העיר. אין שום מקום למעשי אלימות הנוגדים לחלוטין את תורתנו הקדושה, “דְּרָכֶיהָ דַרְכֵי נֹעַם וְכָל נְתִיבוֹתֶיהָ שָׁלוֹם'”.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: “מגנה בכל תוקף את תקיפת קציני צה״ל אמש בבני ברק על ידי קיצוניים. קציני צה״ל הם קודש הקודשים של החברה הישראלית שמוסרים את נפשם בימים אלה ממש למען ביטחונם של כל אזרחי ישראל. המשטרה תפעל לאתר הפורעים ולמצות איתם את הדין”.

עיריית בני ברק פרסמה גם היא פרסמה הודעת הוקעה: “מוקיעה ומגנה בכל פה את ההפגנה הקיצונית נגד קציני צה”ל שאירעה אמש על ידי קיצוניים בתחומי העיר. אנו קוראים למשטרת ישראל לנקוט את כל הצעדים על מנת למנוע היתכנות של מקרים מעין אלה.

“האירוע אינו משקף את רוח העיר ודמותה, עיר של חיי תורה ויראה אך בראש ובראשונה עיר של כבוד האדם וכבוד הבריות”.

יעקב וידר, חבר מועצת העיר בני ברק ויו”ר סיעת הליכוד: “בתקופה האחרונה מתחוללת הסתה פרועה וחסרת מעצורים נגד חיילי צה”ל מצד אנשי ונערי שוליים קיצוניים ורעשניים שלא משקפים בשום צורה את תושבי בני ברק – שמעריכים מאוד ואוהבים את חיילי ומפקדי צה”ל. הגיע הזמן שרשויות החוק יעשו סוף לכך ויטפלו בחומרה במסיתים – זכות ביטוי לא כוללת בשום צורה זכות להסית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות