לאחר הפאדיחה: ארה”ב הסירה הסנקציות משלמה אביעד שריד מרבבה

ארה"ב הסירה את הסנקציות משלמה אביעד שריד מהיישוב רבבה, לאחר שהוטלו עליו בטעות משום ששמו דומה לשמו של אחד מראשי ארגון 'צו 9' - ושמו של שריד מצו 9 הוכנס ל'רשימה השחורה' • "ממשלת ישראל חייבת להתעורר ולהגן על אזרחיה"
חיים טוויל
י' תמוז התשפ"ד / 16.07.2024 01:46

משרד האוצר האמריקני הודיע הערב (שני) על הסרת הסנקציות משלמה אביעד שריד, תושב היישוב רבבה – לאחר שאלה הוטלו עליו בשל טעות מביכה – והכניס את שלמה שריד, ממובילי תנועת צו 9 לרשימת הישראלים שהוטלו עליהם סנקציות.

מחזיקים בתעודת עו”ס? זו הסיבה שכדאי לכם למלאות הטופס הזה

הסנקציות הוטלו בטעות על שלמה אביעד שריד מאחר ששמו זהה לשם של שלמה שריד מ’צו 9′.

ארה”ב הטילה סנקציות בנוסף על רעות בן חיים מארגון ‘צו 9’, אם לשמונה בת 38, תושבת נתיבות.

שלמה שריד הגיב לסנקציות: “אני לוחם, לחמתי בעזה ואני אמשיך ללחום עד להשבת החטופים ולניצחון על החמאס. נמשיך לעשות הכל לשנות את מדיניות הסיוע לחמאס, שפוגע בחיילים שלנו – עד להשבת כלל החטופים כולם”.

הוא הוסיף: “למטרות צו 9 נוסף גם המאבק בסנקציות הדרקוניות שמתקבלות על ידי הממשל האמריקאי על פעילי מחאה לגיטימית בבת ברית חופשית ודמוקרטית לכאורה ללא עילה, ללא התראה וללא אפשרות ערעור ההגנה. ממשלת ישראל חייבת להתעורר ולהגן על אזרחיה. אני קורא לעם כולו שהיה שותף איתנו לתת לנו גב במאבק הזה ובהמשך הפעילות.”

מוקדם יותר היום הטיל האיחוד האירופי סנקציות על ‘צו 9′, משה שרביט ו’חוות משה’ השייכת לו בבקעת הירדן, צבי בר יוסף והמאחז ‘החווה של צבי’ ופעילי הימין ברוך מרזל, בנצי גופשטיין ויששכר מן.

באיחוד האירופי הסבירו כי הסנקציות הוטלו בגין “הפרות חמורות ושיטתיות של זכויות אדם נגד פלסטינים בגדה המערבית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות