סנאטור, רק בן 39: טראמפ בחר את ג’יי-די ואנס כמועמדו לסגן הנשיא

ג'יי די ואנס בן ה-39, המכהן כסנאטור מטעם מדינת אוהיו, הוא אחד הכוכבים העולים במפלגה הרפובליקנית ונחשב לאינטלקטואל של הימין האמריקני • טראמפ הכריז על בחירתו בפוסט ברשת החברתית שלו: "מאמין שהוא האדם המתאים ביותר לתפקיד. הוא נלחם עבור מעמד הביניים"
חרדים 10
י' תמוז התשפ"ד / 15.07.2024 22:47

נשיא ארצות הברית לשעבר והמועמד לנשיאות דונלד טראמפ הודיע כי ג’יי די ואנס, הסנאטור הרפובליקני בן ה-39 ממדינת אוהיו, יהיה סגנו – אם ינצח בבחירות בחודש נובמבר.

טראמפ הודיע על החלטתו בפוסט ברשת “Truth”, זמן קצר לפני הפתיחה של הוועידה הרפובליקנית הלאומית במילווקי.

“לאחר התלבטות ומחשבה ארוכים, החלטתי שהאדם המתאים ביותר לתפקיד סגן הנשיא של ארצות הברית הוא ג’יי-די ואנס”, כתב טראמפ בהכרזה שפירסם. הוא הוסיף ומנה את ניסיונו של ואנס כאיש עסקים, חייל במארינס, סופר ובוגר ייל, והדגיש את האטרקטיביות של ואנס עבור מעמד הביניים האמריקני, במיוחד במדינות מפתח בבחירות: “בזמן הקמפיין ואנס יתמקד האנשים עבורם הוא נלחם בצורה מדהימה – העובדים האמריקנים והחקלאים בפנסילבניה, מישיגן, וויסקונסין, אוהיו, מינסוטה והרבה מעבר לכך”.

מדובר באחד הכוכבים העולים במפלגה הרפובליקנית, שעשה לעצמו שם של אינטלקטואל של הימין האמריקני.

הוא החל את דרכו כמבקר חריף של טראמפ, התנצל בשנת 2021 – וכיום הוא נחשב לאחד התומכים הקולניים ביותר של הנשיא לשעבר.

הבחירה בג’יי די ואנס מסייעת לטראמפ בכך שהוא צעיר, ומחפה על גילו המתקדם של המועמד לנשיאות, וכן בזכות העובדה שהוא כרזימטי ומופיע היטב בציבור.

לעומת זאת, הוא אינו מביא עמו בוחרים חדשים כי מדינתו אוהיו, ממילא נוטה להצביע עבור הרפובליקנים. הבחירה בו גם מהווה ויתור על האפשרות להוסיף גיוון לכרטיס הנשיאותי הרפובליקני, שגם הפעם יורכב מגברים לבנים.

ג’יי די ואנס נולד ב-2 באוגוסט 1984 בשם ג’יימס דונלד באומן, אך לימים שינה את שמו לג’יימס דיוויד ואנס, לאחר שאומץ בידי בעלה השלישי של אימו. הוא נולד במידלטון אוהיו, ושירת בחיל הנחתים כעיתונאי צבאי לוחם במלחמת עיראק, ביחידת היח”צ.

בהמשך למד באוניברסיטת מדינת אוהיו, וסיים לימודים בבית הספר למשפטים באוניברסיטת ייל. הוא היה עורך דין בדיני תאגיד ועבד בתחום קרנות הון-סיכון בענף הטכנולוגיה.

את שמו עשה ואנס עם ספר הזיכרונות ‘יומני האפלצ’ים’, שיצא במהלך קמפיין הבחירות ב-2016 והפך לרב-מכר. הספר מתאר את חוויות ילדותו בעוני ב’חגורת-החלודה’ של ארצות הברית, ואת האלימות וההתמכרויות שסבבו אותו. הספר עובד לסרט שיצא ב-2020 בנטפליקס.

ואנס נשוי ויש לו שלושה ילדים. הוא מתאר את משפחתו כהשראה לפעילותו הפוליטית ומדגיש את חשיבות הערכים המשפחתיים בחייו ובעבודתו.

למרות שבתחילה סלד מטראמפ והרבה לתקוף אותו, ביולי 2021, כשנכנס למרוץ הפריימריז הרפובליקני למושב הסנטור מאוהיו בבחירות 2022, התנצל על מתקפותיו והחל לשבח אותו. בזכות תמיכת טראמפ, ואנס ניצח בפריימריז הרפובליקניים ואז הביס את יריבו הדמוקרטי.

ללא קשר לבחירה בו כסגן הנשיא, ואנס סומן בעבר כמי שעשוי להתמודד לנשיאות בבחירות הבאות שיתקיימו בשנת 2028, כשהבחירה בו כסגן עשויה להזניק את מעמדו.

בכל הקשור ליחסי החוץ, ואנס נחשב מהקולות הקוראים לארה”ב להימנע ככל הניתן מהתערבות בסכסוכים במדינות זרות – כולל בכל הקשור למלחמה באוקראינה.

בכל הקשור לישראל ואנס מרבה לתקוף את נשיא ארה”ב ג’ו ביידן ולטעון כי הוא מונע מישראל ניצחון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות