בכיר בקרן החדשה: אם לא ננצח את הימין הדתי תהיה עזיבה המונית

יובל יבנה, סמנכ"ל 'הקרן החדשה לישראל', סבור החברה הישראלית מצויה בתוך מלחמת אזרחים • השמאל, לדבריו, צריך להילחם ב"מלחמת חורמה" מול הימין הדתי משיחי • לטענתו, אין פשרות מול הימין הדתי אלא רק הכרעה - ואם לא תהיה הכרעה, השמאל יפסיד ורבים מתוכו יעזבו את הארץ
חרדים 10
י' תמוז התשפ"ד / 15.07.2024 23:24

יובל יבנה, סמנכ”ל ‘הקרן החדשה לישראל’ – ארגון השמאל הגדול ביותר בישראל שמאגד בתוכו מאות גופים ועמותות – אומר כי אם השמאל לא ינצח בשנים הקרובות, יתרחש גל עזיבה המוני.

לפי סמנכ”ל ‘הקרן החדשה לישראל’ – שהקלטה מדבריו פורסמה על ידי העיתונאי ישי פרידמן בערוץ 14 –  החברה הישראלית מצויה בתוך מלחמת אזרחים.

השמאל, לדברי בכיר הקרן, צריך להילחם ב”מלחמת חורמה” כלשונו מול הימין הדתי. לדבריו, אין פשרות מול הימין הדתי אלא רק הכרעה – ואם לא תהיה הכרעה, השמאל יפסיד ורבים מתוכו יעזבו את הארץ.

יבנה טען, כי אם השמאל לא ינצח בחמש שנים הקרובות תתרחש בישראל עזיבה המונית של ישראלים המזוהים עם מחנה השמאל. לטענתו, אנשי ימין הם מסוג האנשים שלא עוזבים את הארץ ולכן אם תתקיים עזיבה היה תהיה רק מצד מחנה השמאל שירגיש שאיננו יכול לחיות יותר תחת שלטון ימין.

“אם בחמש השנים הבאות לא יהיה שינוי דרמטי שהולך לכיוון שלו, לכיוון שאנחנו מאמינים שהוא הנכון, אני חושב שאנחנו נראה עזיבה המונית ואז אנחנו נפסיד את המערכה. כי ברגע שנפסיד עשרות אלפי או מאות אלפי אנשים שהם לב המאבק שלנו, זה גם אנשים שמחזיקים את הייטק, זה אנשים שעושים מילואים בעזה 150 יום”, אמר.

“אז הצד שלנו יפסיד במאבק, וישראל תידון להיות מדינה נכשלת, מדינה קיצונית משיחית, שגם אני חושב שהיא לא תוכל לשרוד לאורך זמן.

“האתגר הגדול שלנו שהוא קיומי הוא מאבק איתנים שיש עכשיו, בין התפיסה הימנית משיחית דתית לבין התפיסה הדמוקרטית ליברלית. שלהבנתי גם התפיסה הדמוקרטית ליברלית, כרוכה באופן בלתי נפרד בסיום הכיבוש.

“שתי אידיאולוגיות מתנגשות שאין ביניהן פשרה. הקצה הזה הימני משיחי, זה מלחמת חורמה. אין בסופו של דבר צד אחד יצטרך להכריע. אני חושב שאנחנו נמצאים במצב גורלי, כמו במלחמת האזרחים בארצות הברית”.

באותה שיחה, הסביר יבנה כי הסיכוי לנצח את הימין מצד השמאל עומד על 50% – והשנים הבאות הן קריטיות למאבק. על כן, פועלים בקרן החדשה לישראל לקדם קמפיינים שישפיעו בזמן הקרוב על דעת הקהל בשמאל לטובת נסיגה מהתיישבות ביהודה ושומרון וקידום מדינה פלסטינית.

 

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות