איש עסקים חוסל בסוריה: מקורב לאסד, מימן את ארגוני הטרור באזור

החיסול בגבול לבנון של איש העסקים המקורב לנשיא הסורי - יסייע גם בהרתעת בכירים אחרים • איש העסקים בן ה-48, שחיסולו מיוחס לישראל, היה אחראי באופן ישיר למימון כוח קודס וחיזבאללה במאות מיליוני דולרים
חרדים 10
י' תמוז התשפ"ד / 15.07.2024 21:11

כלי טיס ישראלי תקף אחר הצהריים (שני) מכונית בתוך שטח סוריה, סמוך לגבול לבנון.

בתקיפה חוסלו מוחמד בראא’ קאטרג’י, איש עסקים סורי בן 48, המקורב למשטר אסד – ומפקד בחיזבאללה.

לפי דיווח ברשת אל-ערביה, איש העסקים הסורי, נפגע כתוצאה מפיצוץ מטען חבלה ולא כמו שדווח בהתחלה כי כלי טיס בלתי מאויש תקף אותו.

לפי רועי קייס ב’כאן חדשות’, החיסול המיוחס לישראל ליד דמשק, שבו חוסל מקורבו של הנשיא בשאר אסד, הוא מסר כואב  ומאיים לנשיא הסורי, לאחר ירי הכטב”מים מסוריה לאילת בסוף השבוע האחרון. החיסול אף יסייע להרתיע יעדים נוספים בפעילויות דומות.

איש העסקים הסורי שחוסל בתקיפה, היה אחראי באופן ישיר למימון כוח קודס וחיזבאללה, והחזיק בעשור האחרון במונופול של ייבוא הנפט האיראני לסוריה.

הוא העביר מאות מיליוני דולרים לכוח קודס, לחיזבאללה, לחות’ים בתימן, לארגוני טרור פלסטיניים בהם חמאס והג’יהאד האסלאמי, ולזרועות נוספים של איראן. מאז פרוץ המלחמה העביר עשרות מיליוני דולרים לחיזבאללה.

התאגיד שבבעלותו של קאטרג’י מחזיק באופן ישיר או באמצעות חברות פרונט תשתית מסחרית ופיננסית הכוללת מכליות נפט, חשבונות בנק, חלפנויות וחברות קש.

בשנים האחרונות היה קטארג’י בקשר אישי קרוב עם גורמי כוח קודס וחיזבאללה, וקיים עסקים בתחום הנפט שסייעו למימון ארגוני הטרור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות