הישג גדול לטראמפ: בוטל תיק המסמכים המסווגים נגדו וזו הסיבה

שופטת בית המשפט בפלורידה החליטה לפסול את התיק בו הואשם הנשיא לשעבר כי לקח שלא כדין מסמכים מסווגים מהבית הלבן ושמר אותם באחוזתו בפלורידה • קבעה שהתובע במשפט מונה שלא כחוק ואין לו סמכות לנהל את התביעה • השופטת מונתה על ידי טראמפ
חרדים 10
ט' תמוז התשפ"ד / 15.07.2024 18:07

שופטת בית המשפט הפדרלי בפלורידה ביטלה היום (שני) את משפטו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בפרשת המסמכים המסווגים שלקח שלא כדין מהבית הלבן ושמר באחוזתו בפלורידה.

הסיבה לביטול: התובע המיוחד במשפט מונה בצורה לא חוקתית ואין בסמכותו להוביל את התביעה.

“המינוי והתקצוב של התובע המיוחד סמי’ת מעלים את השאלה: האם יש חוק בארצות הברית שמסמיך את המינוי של התובע המיוחד לנהל את התביעה? לאחר בחינה זהירה של החומרים, התשובה היא לא”, כתבה קאנון.

ההחלטה מהווה ניצחון משפטי ופוליטי עבור טראמפ באחת מהפרשות המשפטיות החמורות ביותר שעומדות נגדו.

השופטת איילין קאנון לא התייחסה בהחלטה לתוכן האישומים, אלא טענה כי עצם מינוי התובע המיוחד לבדיקת הנושא הייתה בלתי-חוקתית, ולכן גם החלטתו של התובע להעמיד לדין את טראמפ בפרשה בטלה.

קאנון מונתה לתפקידה על ידי טראמפ, ובפסיקותיה עד כה ניסתה להגן עליו מפני התביעה. ההערכה היא כי המדינה תערער על החלטתה לערכאה גבוהה יותר, נוכח העובדה כי  בתי משפט אחרים בארה”ב פסקו באופן עקבי שלתובע במצבים דומים יש זכות להוביל את התביעה.

עבור טראמפ מדובר בהישג משמעותי גם אם התיק יוחזר בערעור, מכיוון שהוא דוחה עוד יותר את המשפט בנושא.

זהו תיק תביעה פדרלי ולפחות באופן תיאורטי טראמפ יוכל לפעול לבטל אותו אם יבחר לנשיא.

לפי דיווחים בארה”ב, הצוות המשפטי של טראמפ ראה בפרשת המסמכים המסווגים כפרשה בעלת הסיכוי הגבוה ביותר להסתיים בהרשעה חמורה של הנשיא.

טראמפ הורשע במאי בפרשת ‘דמי השתיקה’ וממתין לגזר הדין, והוא עומד בפני שני משפטים נוספים בפרשות הקשורות לחלקו באירוע ההסתערות על הקפיטול ובניסיונו למנוע את הפסדו בבחירות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות