ח”כ צבי סוכות: “באופוזיציה עושים הכול כדי שחרדים לא יהיו בצבא”

הח"כ מהציונות הדתית האשים בוועדת חוץ ובטחון של הכנסת: "ח"כ מרב מיכאלי אומרת למילואימניקים - אני לא אקל עליכם בנטל, כי אני בשם כל מיני ערכים לא מוכנה שתהיה חטיבה חרדית"
אריה ריבקינד
ט' תמוז התשפ"ד / 15.07.2024 17:23

ח”כ צבי סוכות מהציונות הדתית תקף היום (שני), במהלך דיון בוועדת החוץ והביטחון, את חברי האופוזיציה – שמתנגדים לחוק הגיוס הנוכחי.

היה זה לאחר שח”כ מרב מיכאלי, שהשתתפה בדיון, הביעה הסתייגות מהקמת חטיבות או יחידות לחרדים ללא נשים.

“יש תחושה שחלקים באופוזיציה מנסים לעשות הכל כדי שחרדים לא יהיו בצבא”, אמר ח”כ סוכות. “אתה יושב בוועדות ואתה אומר –  ריבונו של עולם, יש ועדה, ועדת שקדי, שנפגשה עם אנשי מקצוע ובדקו לעומק בצורה הכי מקיפה שיש, והם באו עם המלצות. ואז יושבים פה אנשים ואומרים: ‘אני מכיר את החרדים ויודע מה טוב להם’.

“יושבת פה ח”כ שרון ניר ואומרת: ‘באמבולנס הם הולכים ביחד עם נשים אז למה בצבא הם לא יכולים ללכת עם נשים’? אתם לא מוכנים להקים חטיבה חרדית. יושבת פה חברת הכנסת מירב מיכאלי וגם לזה היא לא מוכנה”.

ח”כ סוכות סיפר על המפגש שלו עם אנשי המילואים במסגרת הלשכה הפרלמנטרית שהקים בצפון. “אתמול פגשתי מילואימניקים במטולה, אנשים שעשו יותר מ-200 יום מילואים. איך אתם יכולים להסתכל להם בעיניים ולהגיד אנחנו לא נקל עליכם בנטל, אנחנו נתנגד לחוק שיצליח לראשונה בהיסטוריה לגייס חרדים, כי זה מה שאנשי המקצוע המליצו? כי יושבים פה צה”ל ואומרים זאת הדרך שאנחנו יכולים להביא חרדים לצה”ל?”.

הוא הוסיף: “תשב פה חברת הכנסת מיכאלי ותגיד למילואימניקים אני לא אקל עליכם בנטל כי אני לא מוכנה שתהיה חטיבה חרדית. ויבואו אחרים ויגידו אנחנו לא מוכנים להקל עליכם בנטל כי כמו שבאמבולנס הם מוכנים לפנות לבית חולים עם נשים אז בצבא גם יהיו ביחד עם נשים”.

ח”כ סוכות פנה ישירות לח”כ מיכאלי שישבה לידו בדיון: “ח”כ מיכאלי, איך את יכולה להגיד למילואימניקים שאני פגשתי אתמול במטולה – אתם תהיו עוד ימים בצבא כי אני לא אגייס חרדים?”, שאל. “כי אני לדרך היחידה שצה”ל יודע להביא חרדים לצבא  – אני אגיד לא, כי אני בשם כל מיני ערכים לא מוכנה שתהיה חטיבה חרדית בצבא?!”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות