“הפרס הכספי שהוקצב על ראשו של מוחמד דף יחולק בין שני עזתים”

המזרחן יוני בן מנחם חשף: "הפרס הכספי שהוקצב על ראשו של מוחמד דף, רב המחבלים של חמאס, יחולק בין שני תושבי רצועת עזה שהלשינו" • בדצמבר הבטיח צה"ל בכרוז . כי על גילוי מיקומו של מוחמד דף  ישולם למוסר המידע 100 אלף דולרים
חיים טוויל
ט' תמוז התשפ"ד / 15.07.2024 16:45

איש התקשורת יוני בן מנחם, מזרחן ויועץ לענייני מודיעין וטרור, סיפר היום (שני) בחשבון הטוויטר שלו, כי שני עזתים יקבלו את הפרס שהוכרז על ראשו של רמטכ”ל חמאס מוחמד דף, שחוסל בשבת בהפצצת המתחם של מח”ט ח’אן יונס באזור המוואסי ברצועה.

“הפרס הכספי שהוקצב על ראשו של מוחמד דף, רב המחבלים של חמאס, יחולק בין שני תושבי רצועת עזה. שמותיהם שמורים במערכת”, כתב בן מנחם.

כשנשאל על ידי גולש: “אמיתי או בדיחה באמת אנשים הלשינו?” – השיב הפרשן: “כן”.

כפי שדווח בחרדים 10, צה”ל פיזר באמצע חודש דצמבר כרוזים ברצועת עזה בהם הבטיח פרס כספי משמעותי בגובה של 100 אלף דולרים ויותר למי שיביא מידע מהימן על מקום הימצאם של בכירי חמאס.

על פי הכרוז, הצבא ישלם 400 אלף דולרים על מידע שיביא לאיתורו של יחיא סינוואר ו-300 אלף דולר עבור סיוע באיתור אחיו מחמוד. 200 אלף דולרים יינתנו כפרס על מידע שיוביל למיקומו של מח”ט חאן יונס ראפע סלאמה. על גילוי מיקומו של מוחמד דף  הובטחו למוסר המידע 100 אלף דולרים.

בכרוז צוין כי המידע יימסר בסודיות מלאה וצורף מספר טלפון להעברתו.

בראיון ברדיו דרום סיפר  יוני בן מנחם, המכהן גם כחוקר ב’מרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה’: “מערכת הביטחון שלנו מצליבה מידע כל העת מכל מיני מקורות מודיעין בעקבות ההודעה של בכיר חמאס שלגלג על נתניהו והכחיש את חיסולו של דף. עם זאת, נכון לעכשיו אין שינוי בהערכה הישראלית כי מח”ט חאן יונס ומוחמד דף חוסלו בהתקפה. קשה מאוד לצאת מהפצצה כזאת, במיוחד כשאתה נמצא על פני הקרקע”.

הוא הסביר: “מוחמד דף, שתכנן יחד עם יחיא סינוואר את טבח 7 באוקטובר, גם פיקד על חלק מקרב ההגנה של חמאס נגד צה”ל ברצועת עזה. דף, כמו סינוואר, הקפיד מאז לנוע רק במנהרות. אבל מהמידע שהגיע לישראל, הוא יצא משם מדי פעם לצורך פגישות ותנועה בין מרחבים, כחלק מהניסיון שלו לנהל את המערכה. בצה”ל אומרים שזאת גם הסיבה שדף הגיע לאותו מתחם שהותקף. כדי להיפגש עם מח”ט ח’אן יונס וכנראה לתכנן את המהלכים של אותה חטיבה בחמאס.

“זו הפעם השישית שמנסים לחסל את דף. למרות זאת, אי אפשר להאמין להודעות חמאס, שמנסה להסתיר מידע לפחות 3 פעמים בשבוע, על המתרחש ברצועה. כאשר בודקים את המידע ביסודיות, בסוף תמיד מתברר שהכל שקר. נראה שחמאס חוששים מפגיעה מורלית, מכיוון שמוחמד דף הפך למיתוס של ההתנגדות לישראל – לא רק ברצועת עזה, אלא גם בשטחים ובעולם הערבי. הם חוששים מהפגיעה הזו, שתערער את ההתנגדות לישראל”.

בן מנחם הוסיף: “מוחמד דף היה האיש שהנדס את פרויקט המנהרות של חמאס, ועד היום, לאחר 9 חודשי מלחמה, יש עדיין מאות קילומטרים של מנהרות ואלפי מחבלים שמסתתרים בתוכן. למעשה, בצה”ל עדיין אין מידע מודיעיני על רוב השטח הזה. זה מראה לך מה הוא הצליח לבנות פה. לכן, אם הוא חוסל – זה הישג אדיר לישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות