ראש העיר חיפה: ‘מדובר שנשב 4 ימים ברציפות במקלטים ובחניונים’

יונה יהב, ראש העיר חיפה, סיפר ברדיו צפון 104.5FM על תרחיש המלחמה שמדאיג אותו ואת תושביו במיוחד: "עושים הכל על מנת שהתושבים יהיו בטוחים וידעו מה לעשות במקרה שחס וחלילה יפלו עלינו טילים - והם טילים יותר מדויקים ממה שהיה ב-2006"
חרדים 10
ט' תמוז התשפ"ד / 15.07.2024 11:44

יונה יהב, ראש העיר חיפה, שוחח הבוקר (שני) עם ליאור רוזנפלד ברדיו צפון 104.5FM על תרחיש המלחמה בצפון – ועל ההיערכות של העיר.

“אני לא יכול לדבר בשם הצפון ואני לא באמת יודע מה קורה שם”, אמר. “אף אחד לא מעדכן אותי, כאילו אנחנו לא העיר הכי גדולה והכי חשובה בצפון, אנחנו לא מעודכנים לגבי מה שקורה בצפון, מחר מגיע פיקוד העורף לראות אותנו. זו פעם ראשונה שהוא בא לראות אותנו, נראה מה יהיה לו להגיד.

“אבל אנחנו עושים הכל על מנת שהעיר עצמה בתחומי העיר והתושבים יהיו בטוחים וידעו מה לעשות במקרה שחס וחלילה יפלו עלינו טילים – והם טילים יותר מדויקים ממה שהיה ב-2006”.

הוא סיפר על היערכות העיר לקראת מלחמה בצפון: “אנחנו עכשיו משנים את כל שיטת בניית החניונים, אנחנו מכינים אותם לשהייה ארוכה, מדובר שהמינימום יהיה שנשב 4 ימים ברציפות במקלטים ובחניונים כאלה – וזה מחייב הכנה שלהם, למשל להתקין בתי שימוש, מה שאין היום ואנחנו נתנו הנחייה לבנות אותם במקומות שבונים בתים חדשים.

“זה התקבל בהבנה מלאה ומה שהתחילו להבין היזמים שהם כל הזמן מדברים על פינוי בינוי, וזה חייב לעבור שינויים דרסטיים לאור המצב הביטחוני. למשל, צריך להקפיד על רוחב כבישים, לטובת אופן הפינוי של התושבים בכבישים הללו, זה דברים שלא נלקחו בחשבון עד היום ועכשיו צריכים להילקח בחשבון”.

על כניסתו לתפקיד לפני כ-3 חודשים סיפר: “מצאתי עיר הרוסה לחלוטין, הרסו את העירייה, אין גרוש בקופה, קשה מאוד להזיז דברים, אני לא מבין איך התושבים ישבו מנגד ושתקו כשפה עשו מהם צחוק. מה שעושים זה מנסים ללכת למשרדי הממשלה לנסות לתקן את היחסים, לנסות לקבל כספים, להזיז פרוייקטים כדי שיכניסו אגרות – ואת כל זה אנחנו עושים בזמן קצר. השרים מתנהגים בפתיחות וברצון טוב לעזור ואני מחכה עכשיו לכסף על השולחן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות