ליברמן: נתניהו מתכוון לפזר את הכנסת בחודש נובמבר

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו בוועידת 'כלכליסט' על גיוס חרדים: "מערכת הביטחון לא לוקחת אחריות, בורחת מהתמודדות ומנסה לרצות את כולם" • על האיחוד בימין: "חייבים לקבל החלטה שפויה איך מתמודדים - חיבור של כולם או בכמה רשימות. באים עם תוכנית סדורה - מחוקה ועד לגיוס לכולם"
חרדים 10
ט' תמוז התשפ"ד / 15.07.2024 13:33

יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, השתתף היום (שני) בוועידת ‘כלכליסט’ – והעריך כי בתוך חודשים אחדים הכנסת תתפזר.

“ראש הממשלה מתכוון בחודש נובמבר לפזר את הכנסת בעצמו. עד עכשיו לא התחילו לעבוד על תקציב המדינה, אותו אמורים להניח באוגוסט על שולחן הממשלה”, אמר ליברמן.

לדבריו, “תקציב 2025 יהיה קשה מאוד, תקציב של גזירות והשלכות מרחיקות לכת, וכנראה ראש הממשלה ושר האוצר לא רוצים להיות מזוהים עם הגזירות. הוצאות המלחמה עברו את ה-300 מיליארד שקלים, ואת תקציב הביטחון יהיה חייב להקפיץ, לכן זה מחייב תקציב חדש מאפס. כשאני שומע ששר האוצר סמוטריץ מדבר על תקציב המשכי, אני מציע לו להירשם לקורס מבוא לכלכלה, חייבים תקציב חדש שישקף את כל התמורות והשינויים שעברנו”.

הוא הדגיש: “מכיוון שלא מגישים תקציב, וראש הממשלה לא רוצה לעלות לדוכן העדים ב-2 לדצמבר, מסקנתי שבחודש נובמבר הוא יפזר את הכנסת בעצמו, ונצא לבחירות כמה חודשים לאחר מכן”.

על המלחמה אמר: “אנחנו נגררנו לתוך המלחמה הזאת, ואסור שזה יקרה שוב. הלקח משנת 1948 הוא שאנחנו חייבים להיות היוזמים ולא המגיבים. כדי לנצח חייבים לאמץ אסטרטגיה ברורה ומבלי לאמץ אסטרטגיה ולשנות את תפיסת הביטחון, לא נוכל להתקדם לעבר הניצחון. אך גם היום, לאחר 9 חודשי לחימה, לא ברור לי מה האסטרטגיה. לא מדובר בכשל נקודתי, אלא בשנים רבות של תפיסת ביטחון שצריכה להשתנות מהיסוד.

“כשמנצחים זה חייב להיות ברור לכולם, כמו שאחרי מלחמת ששת הימים, אף אחד לא שאל מי ניצח ומי הפסיד. ניצחון חד וברור יתאפשר רק כשנכריע את מקור הרוע – איראן. האיראנים בנו טבעת חנק סביב מדינת ישראל, ובמקום להתמודד עם ראש התמנון, אנחנו כל הזמן מתישים את עצמנו סביב הזרועות.

“האיראנים אומרים בגלוי מידי יום, שמטרת העל שלהם היא חיסול הישות הציונית, לא מדובר רק בהצהרת כוונות, אלא גם בפעולות. הם גם מציינים תאריכים, ורצים כל הדרך אל הנשק הגרעיני. ברגע שתהיה להם מטריה גרעינית, הם יתקפו אותנו, מדרום, מצפון וממזרח. אנחנו חייבים למנוע מצב כזה, ולפעול לפני כן, מדיניות בת היענה חייבת להיפסק”.

על גיוס החרדים אמר: “לצערי גם כאן מערכת הביטחון לא לוקחת אחריות, בורחת מהתמודדות ומנסה לרצות את כולם. אין קבלת החלטות. צריכים לציית לחוק ולהבין שיש חוק גיוס אחד, והוא גיוס חובה לכולם בגיל 18. זה שהצבא לא מממש אותו, בניגוד לחוק ובניגוד לפסיקת בית המשפט העליון, זה חלק מאותה התפיסה שצריך לשנות.

“צה”ל ומשרד הביטחון צריכים לקחת אחריות כוללת, כולל השירות האזרחי שחייב לצאת מידיהם של העמותות והעסקנים, ולעבור למשרד הביטחון”.

על הקואליציה אמר: “אנחנו רואים שהקואליציה לא מצליחה להתקדם, רק בשבוע האחרון הם נאלצו להוריד את כל החוקים ולשנות את סדר היום. בזכות מאבק עיקש שלנו באופוזיציה הצלחנו לעצור את חוק ההשתמטות ואת חוק הג’ובים. לכן כך או אחרת, נגיע לבחירות.

“המשבר העמוק הזה, הוא גם הזדמנות חד פעמית לשנות ולתקן את כל הכשלים שנוצרו מאז 48′. מכינון חוקה ועד ללימודי ליבה חובה. הבעיה נובעת מכך ששום דבר לא מתנהל, לא במישור הביטחוני ולא במישור האזרחי. מדינת ישראל חייבת מנהל”.

על אפשרות של איחודים בימין אמר: “מה שחייב להנחות את כל השחקנים, זה איך מביאים מקסימום מנדטים. לפעמים בפוליטיקה, בניגוד למתמטיקה, 2+2 יכול לתת 3 ויכול לתת 5. חייבים לקבל החלטה שפויה ואחראית איך מתמודדים, האם בחיבור של כולם, או בכמה רשימות. ולהבין מה יביא את מקסימום המנדטים לאותה קואליציה ציונית. אני מקווה שאחרי הבחירות גם מפלגת הליכוד, בלי נתניהו, יהיו חלק מהקואליציה.

“הקו המנחה שחייבים לדרוש מכל המתמודדים, הוא התחייבות על הקמת קואליציה ציונית מקיר לקיר. בלי זה לא נוכל לתקן שום דבר, לא את חוק הגיוס, לא לימודי ליבה ולא כינון חוקה.

“מה שקורה היום זה שהממשלה הנוכחית מממנת יצירת רוב אנטי ציוני, בכל דרך ובתקציבים אדירים. הם לא מסוגלים לגעת בשום תקציב פוליטי של משרדים מיותרים למסורת, מורשת, ומשימות לאומיות, את כולם כמובן חייבים לסגור”.

על ההתמודדות על תפקיד ראש הממשלה אמר: “בעת הזאת, מבחינת הניסיון, היכולת הארגונית, הניהולית והידע, אני רואה את עצמי כמועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה. אני מקווה שנצליח לפזר את הכנסת עוד לפני חודש נובמבר. אנחנו חייבים שינויים דרמטיים שיאחדו את החברה הישראלית, ויחזקו את החוסן הלאומי”.

לדבריו, “אנחנו באים עם תוכנית סדורה שמדברת על שינויים מכינון חוקה ועד לגיוס לכולם, שדרוג משמעותי של מערכת החינוך, וחיזוק הביטחון והחוסן החברתי והלאומי. הגענו לרגע הנכון, יש לנו חברה מאוד חזקה שהסולידריות שלה עבדה כשהממשלה קרסה, וסקטור פרטי שמצליח למרות כישלונות הממשלה. אסור לנו לפספס את ההזדמנות הגדולה ביותר, וכנראה האחרונה כדי לתקן את הכל מהיסוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות