בגיל 101: הרבנית שרה גלבך ע”ה, דור שישי של רבי נחמן מברסלב

הרבנית שרה גלבך ע"ה, ילידת אומן, דור שישי של רבי נחמן מברסלב נפטרה בגיל 101 • זכתה לדור ישרים מבורך, מאות נכדים, נינים  ובני נינים • הלווייתה בשעה 12:00 בצהריים
יוסף גרינבוים
ט' תמוז התשפ"ד / 15.07.2024 10:56

ברוך דיין האמת: בירושלים  נפטרה בשיבה טובה, בגיל 101, הרבנית מרת שרה גלבך ע”ה, דור שישי של רבי נחמן מברסלב.

המנוחה ע”ה נולדה בה’ אלול תרפ”ג בעיר אומן שבאוקראינה לאביה ר’ אברהם ז”ל ולאמה מרת טויבא רחל ע”ה.

עם הגיעה לפרקה נישאה להרה”ח רבי יצחק גלבך זצ”ל, שהיה מתלמידי רבי אלחנן וסרמן הי”ד בברנוביץ. בעלה ר’ יצחק זצ”ל נפטר בחול המועד סוכות תשנ”ז.

בשהת תש”ו החל המסע שלה מאומן לארץ הקודש. היא נדדהה עם בעלה ובתה הבכורה יוכבד מאומן ללמברג, משם לפוקינג שבגרמניה, ולאחר מכן לברנואה שבצרפת, עד שזכתה  להגיע לארץ ישראל.

בצרפת פעל הג’וינט, פעילי הארגון סייעו ליהודים שיצאו מרוסיה חסרי בית וחסרי כל. הם קנו מלון ישן, ושיכנו בו  את כל המשפחות. כל משפחה קיבלה חדר ולכולם יחד היה מטבח אחד משותף. המשפחות עשו תורנות ביניהם מי יבשל כל יום. באותו מלון היו גם נערים בודדים ללא משפחה שברחו בגפם מרוסיה – ומרת שרה ע”ה כיבסה להם את בגדיהם, ובשלה להם אוכל  כדי שיוכלו ללמוד תורה.

היא הכירה וסיפרה על כל זקני ברסלב מהדור הקודם שחיו או הגיעו לאומן, והייתה כמעט היחידה שזכרה את הציון בכל המצבים, בתפארתו ובחורבנו, עד הקמתו המחודשת.

זכתה לדור ישרים מבורך, מאות נכדים, נינים  ובני נינים. בין צאצאיה – אשת התקשורת מירי שניאורסון וחבר מועצת עיריית צפת נחמן גלבך.

מסע הלוויה יצא היום (שני) בשעה 12:00 בצהריים מבית הלוויות שמגר בירושלים, דרך ‘השול’ של ברסלב במאה שערים להר הזיתים –  שם תיטמן.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות