טראמפ בריאיון ראשון: אני אמור להיות מת, הרופא אמר שמדובר בנס

הנשיא לשעבר והמועמד לנשיאות דונלד טראמפ התראיין הלילה לשני עיתונים וסיפר כיצד הרגיש אחרי הירי - ומדוע החליט להרים את ידו בתמונה שהפכה למזוהה עם האירוע • בוועידת המפלגה הרפובליקנית יעסוק במסרים של אחדות: "הנאום יהיה שונה בהרבה ממה ששמעתם בעבר"
חרדים 10
ט' תמוז התשפ"ד / 15.07.2024 11:08

הנשיא לשעבר והמועמד לנשיאות דונלד טראמפ  העניק הלילה (שני) ראיון ראשון לאחר ניסיון ההתנקשות בו – ל’ניו יורק פוסט’.

“לא הייתי אמור להיות פה, אני אמור להיות מת. הרופא בבית החולים אמר שמעולם לא ראה דבר דומה לזה, הוא קרא לזה נס”, אמר טראמפ, שתיאר את החוויה כ”סוריאליסטית מאוד”.

טראמפ טען שניצל ממוות בטוח בזכות העובדה שהפנה את מבטו מהקהל למסך שסייע לו בנאומו. “אני ממעט להסיט מבט מהקהל. אם לא הייתי עושה את זה באותו רגע כנראה שלא היינו מדברים כעת”.

טראמפ נפגע מהירי בחלק העליון של אוזנו הימנית ואת הריאיון העניק לעיתון כאשר היא עדיין חבושה. הוא סיפר שכאשר סוכני השירות החשאי הורידו אותו מהבמה הוא ניסה לשכנע אותם להמשיך בנאומו ולהרגיע את הקהל.

לדבריו, הסוכנים ש”פעלו במקצועיות יוצאת דופן”, הסבירו לו שהמקום אינו בטוח עבורו, וכי הוא חייב להגיע לבית חולים ולהיבדק.

הוא  סיפר אנקדוטה מזמן ניסיון ההתנקשות, כאשר דחיפת המאבטחים הייתה כה חזקה, עד שנעליו הוסרו מרגליו, אף שהיו הדוקות. וזו הסיבה שטראמפ אמר רגעים ספורים אחרי הירי כי הוא רוצה את נעליו בחזרה.

הנשיא לשעבר ציין כי בוועידת המפלגה הרפובליקנית שתיפתח היום במילווקי ינאם, בין היתר, על החשיבות באחדות בעם באמריקני. “זו הזדמנות לקרב את כל המדינה, אפילו את כל העולם. הנאום יהיה שונה בהרבה ממה ששמעתם בעבר”.

כשנשאל מדוע הרים את ידו לאחר שנפגע – השיב שביקש לתת לקהל תחושה שהוא בסדר. “האנרגיה שהגיעה מהאנשים שם באותו רגע, הם פשוט עמדו שם. קשה לתאר איך זה הרגיש, אבל ידעתי שהעולם מסתכל. ידעתי שההיסטוריה תשפוט את זה, וידעתי שאני חייב להודיע ​​להם שאני בסדר”.

בריאיון לעיתון השמרני ‘וושינגטון אקזמינר’ סיפר טראמפ שאנשים מכל רחבי המדינה מתחומי חיים שונים והשקפות פוליטיות שונות התקשרו אליו.

גם בראיון זה אמר כי נאומו יענה על “הרגע שההיסטוריה דורשת”: “זו הזדמנות לאחד את המדינה. ניתנה לי ההזדמנות הזאת. זו הזדמנות לקרב את כל המדינה, אפילו את כל העולם. הנאום יהיה שונה בהרבה, שונה בהרבה ממה שהיה לפני יומיים”.

טראמפ אמר שהמטרה של החלטתו להרים את ידו כשהשירות החשאי הוביל אותו מהבמה, תמונה שהפכה למפורסמת – הייתה לתת לאנשים שם לדעת שהוא בסדר, “ושאמריקה ממשיכה, אנחנו הולכים קדימה, שאנחנו חזקים”.

הוא סיפר: “האנרגיה שהגיעה מהאנשים שם באותו רגע, הם פשוט עמדו שם. קשה לתאר איך זה הרגיש, אבל ידעתי שהעולם מסתכל. ידעתי שההיסטוריה תשפוט את זה, וידעתי שאני חייב להודיע ​​להם שאנחנו בסדר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות