המעקב אחרי הווילה וידיעת הזהב: פרטים חדשים על החיסול

ישראל צפתה ועקבה אחרי וילה בדרום הרצועה, שם שהה מח"ט ח'אן יונס שחוסל, והמתינה לרגע שבו הגיע למקום מוחמד דף • בישראל מעריכים כי בשל בעיות הבריאות של דף, והישרדותו מניסיונות חיסול קודמים שהשאירו אותו פצוע, הוא שהה יותר זמן מעל הקרקע לעומת בכירי חמאס אחרים
חרדים 10
ט' תמוז התשפ"ד / 15.07.2024 10:31

ישראל צפתה ועקבה אחרי וילה בדרום רצועת עזה במשך שבועות, שם העריכו שמח”ט ח’אן יונס ראפע סלאמה שחוסל נמצא עם משפחתו, אך התקיפה בוששה לבוא. כך דיווח הבוקר (שני) העיתון ‘ניו יורק טיימס’, שהתבסס על שלושה גורמי ביטחון ישראלים.

לפי הבכירים, רק בשבת האחרונה, לאחר שהגיעה יום קודם לכן מידע מוצק על כך שרמטכ”ל חמאס מוחמד דף נמצא בווילה, אושר לחסל אותו –  ומטוסי קרב הוזנקו בשעה 10:00  במטרה להשמיד את המתחם שבו שהה עם סגנו סלאמה.

עוד דווח כי  הווילה שהותקפה במוואסי הייתה שייכת למשפחתו של סלאמה, ושבתקופה האחרונה דף החל להגיע לשם בתדירות גבוהה, אף שחלק אחר מהזמן היה במנהרות.

בישראל מעריכים כי בשל בעיות הבריאות של דף, והישרדותו מניסיונות חיסול קודמים שהשאירו אותו פצוע, הוא שהה יותר זמן מעל הקרקע לעומת בכירי חמאס אחרים.

בישראל אספו מספר ראיות להימצאותם של סלאמה ודף בווילה שבמוואסי.  .

לפי הדיווח, דף נתן אמון מוחלט בסלאמה, ותיעוד של השניים “נרגעים ביחד” בגן הווילה –  שפורסם על ידי צה”ל – מהווה עדות לכך.

ביום שישי התקבל המודיעין שדף נמצא בווילה – ידיעת הזהב הועברה לראש הממשלה בנימין נתניהו, שנתן את אישורו המיידי לתקיפה.

השר אבי דיכטר העריך הבוקר בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב שמוחמד דף אכן חוסל.

“מערכת הביטחון צריכה לעבוד כאילו הוא איננו, ואם יסתבר שהוא חזר, אז שיחטוף עוד פצצה – כל כלב יבוא יומו”, אמר. “לכל דמות בסדר גודל של דף שיוצאת מהלחימה יש תרומה לקירוב הפסקת הלחימה או לדעיכתה”.

דיכטר הוסיף שתגובת חמאס מעידה על ההישגים של ישראל במלחמה: “בכל אירוע אחר בסדר גודל כזה, התגובה שלהם על מוחמד דף הייתה גדולה יותר ממה שאנחנו רואים”.

ברצועת עזה דיווחו על 400 הרוגים ופצועים כתוצאה מהמתקפה בה חוסל סלאמה וייתכן כי חוסל גם דף.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות