מטעני חבלה ברכב, רובה שאביו קנה: פרטים חדשים על המתנקש

מכוניתו של החשוד, תומאס מת'יו קרוקס, חנתה סמוך למיקום של עצרת הבחירות • לאחר הירי, המשטרה קיבלה דיווח על "חבילות חשודות" - ואז אותרו המטענים • היורה, תומס מתיו קרוקס, לא מוכר לחבריו כבעל דעות קיצוניות • זה הצעיר האמריקני שניסה להתנקש בחייו של טראמפ
חרדים 10
ח' תמוז התשפ"ד / 14.07.2024 19:21

ניסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר דונלד טראמפ: הוול סטריט ג’ורנל דיווח היום (ראשון) כי הרשויות בארצות הברית מצאו מטעני חבלה במכוניתו של המתנקש, תומאס מת’יו קרוקס בן ה-20, מהעיר בית-אל פארק בפנסילבניה.

לפי הדיווח שפורסם ב’כאן חדשות’, מכוניתו של החשוד חנתה בסמוך למיקום עצרת הבחירות, ולאחר שהמשטרה קיבלה דיווחים על אודות “חבילות חשודות” בסמוך למקום ממנו בוצע הירי, צורפו לחקירה מומחי פצצות.

המשטרה המשיכה לקיים חקירה באזור האירוע, ביצעה חיפוש בביתו של קרוקס ושוחחה עם משפחתו.

בסוכנות הידיעות AP דווח, כי חומרים להכנת פצצות נמצאו גם ברכבו וגם בביתו של תומאס.

בתקרית טראמפ נפצע באוזנו, ותועד נשכב על הקרקע ואז נעמד ומרים את ידו עם תנופת אגרוף אחרי הירי. אדם אחד נרצח מהירי וכמה נוספים נפצעו.

הוא ביצע את הירי באמצעות נשק קל ממרחק של כ-120 מטרים, מגג סמוך למקום העצרת.

לפי דיווחים בכלי תקשורת, הרובה ששימש את המתנקש בן ה-20 היה מסוג AR-15, שנרכש על ידי אביו.

עוד עלה מפרטי החקירה, לפי דווח ברשת ABC, כי לפני ההתנקשות ובמסגרת ההיערכות לעצרת, הגג ממנו נורה הנשיא לשעבר נבדק על ידי צוות האבטחה, אולם במהלך הבדיקה הגג היה ריק.

לאחר ההתנקשות, גורמים פדרליים רשמיים מסרו כי הם צפויים לבחון את תוכניות האבטחה של הוועידה הלאומית הרפובליקנית, המתוכננת השבוע.

בחינת התוכניות תקבע האם יידרשו להתבצע שינויים במערך האבטחה, בעקבות ניסיון ההתנקשות. גם מנהל צוות הקמפיין של טראמפ הודיעו כי יש להגביר את אמצעי האבטחה.

במזכר שפרסמו מנהלי הקמפיין, נכתב כי הם “נותרו מבועתים” מהמתקפה.

מי הוא המתנקש תומס מת’יו קרוקס?

תומאס לא נשא עימו תעודת זהות בזירה ולכן התקשו להתחקות תחילה אחר זהותו. מה שהסגיר אותו היה האקדח ממנו ביצע את הירי.

בהמשך, משהופצה ואומתה זהותו, התגלו פרטים שונים אודותיו; בין היתר, עלו רישומים ציבוריים המצביעים על כך שהוא היה רשום כרפובליקני, על בסיס רישומי ההצבעה במדינת פנסילבניה. מאידך, יש תרומה על שמו של קרוקס, בסך 15 דולרים, לארגון ActBlue הקשור למפלגה הדמוקרטית.

חברתו לכיתה סיפרה כי הוא מעולם לא הביע דעות פוליטיות קיצוניות או שנאה לטראמפ.

“הוא דווקא לא היה נראה מוזר”, סיפר ל’ניו יורק פוסט’ חברו לשעבר לכיתה. “הייתי מגדיר אותו רפובליקני. הוא היה יותר מהמתבודדים, לא היו לו הרבה חברים”.

דודו של קרוקס, מארק, סיפר לדיילי מייל הבריטי כי תומאס היה אדם “מאוד פרטי”.

“זה מביך”, הוא אמר. “הילד הזה הוא זר עבורי”.

שכנים המתגוררים בקרבת בית הוריו של קרוקס תיארו את המשפחה כ”שקטה מאוד”. אביו של תומאס, מת’יו, סיפר ל-CNN כי ניסה להבין מה מתרחש, אבל המתין לשיחה עם כוחות הביטחון.

במהלך העצרת, תומאס לבש חולצה שמקדמת את אחד הערוצים הפופולריים ביוטיוב שמוקדש לנשק חם – Demolition Ranch.

בציוץ שכתב היום טראמפ הוא הגיב לניסיון החיסול שלו ואמר: ”אלוהים בלבד מנע מהבלתי מתקבל על הדעת להתרחש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות